Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
2. radostinalassa
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. kvg55
6. wonder
7. mt46
8. planinitenabulgaria
9. sparotok
10. hadjito
11. getmans1
12. stela50
13. zaw12929
14. tota
Най-популярни
1. shtaparov
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. vidima
7. dobrota
8. ambroziia
9. bojil
10. donkatoneva
Най-активни
1. sarang
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. bateico
9. mimogarcia
10. sekirata
Постинг
06.08.2009 11:55 -
Еманация на погалването
Добро утро, тихичко шептя
в розовата нежна раковина.
И докосвам разпиляната коса...
В твоя сън на пръсти се отбивам.
И отпивам аромата на дъха ти
и уханието на плътта копринена -
по веднъж. Ала и много пъти
не ми стигат... После си отивам.
в розовата нежна раковина.
И докосвам разпиляната коса...
В твоя сън на пръсти се отбивам.
И отпивам аромата на дъха ти
и уханието на плътта копринена -
по веднъж. Ала и много пъти
не ми стигат... После си отивам.
май е влюбен :)
цитирайLubopitstvo? ;)))
цитирайприказки!!! :))) Да бе, да, влюбена-загубена, как пък не :))) :P
цитирайзвучат по друг начин, Lubopitstvo, а именно:
Влюбена-изгубена
в страстта и младостта.
Изгубена, но влюбена
в представи за греха.
;)))
цитирайВлюбена-изгубена
в страстта и младостта.
Изгубена, но влюбена
в представи за греха.
;)))
Толкова си сладкодумен-как ги редиш само...отмечтава се,човек!
(под ЧОВЕК,разбирай ЖЕНА)
цитирай(под ЧОВЕК,разбирай ЖЕНА)
6.
анонимен -
Всяка ще се припознае:)))
06.08.2009 14:33
06.08.2009 14:33
Тагове: за една хубава жена
нека не бъде само за една
нека да не бъде само и за хубавите
въздушна ласка за теб, Поете.
:)
цитирайнека не бъде само за една
нека да не бъде само и за хубавите
въздушна ласка за теб, Поете.
:)
докосвоне.
цитирайВлюбих се-изгубих се,
акъла ми се взе,
три години тръшках се,
но вече съм добре )))
цитирайакъла ми се взе,
три години тръшках се,
но вече съм добре )))
Ахахахах!
Кофти болест с висока температура!
;)
цитирайКофти болест с висока температура!
;)
силно уврежда жизнено-важни мозъчни центрове :)
цитирайПРОЩАЛНО
Никола Вапцаров
Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и далечен гост.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.
Ще влезна тихо, кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам,
ще те целуна и ще си отида.
цитирайНикола Вапцаров
Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и далечен гост.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.
Ще влезна тихо, кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам,
ще те целуна и ще си отида.
12.
elpidaa -
"Ала и много пъти
не ми ст...
06.08.2009 15:43
06.08.2009 15:43
"Ала и много пъти
не ми стигат... После си отивам."
- но всеки път
отнемаш
по нещичко
от мене...
цитирайне ми стигат... После си отивам."
- но всеки път
отнемаш
по нещичко
от мене...
13.
enige -
"Когато любовта се превръща в ...
06.08.2009 16:16
06.08.2009 16:16
"Когато любовта се превръща в поезия..."
Имаше и такава песен. И май още звучи...
цитирайИмаше и такава песен. И май още звучи...
Утринно розово,
сънено нежно,
уханно мечтание....
...и се събуждам....
:)
цитирайсънено нежно,
уханно мечтание....
...и се събуждам....
:)
15.
анонимен -
Еманация на погалването...
06.08.2009 16:27
06.08.2009 16:27
Е, да... те - хубавите жени са само за погалване с погледи и... мокри сънища...
Ех, младост - сладост!!
Ох, старост - нерадост!
цитирайЕх, младост - сладост!!
Ох, старост - нерадост!
potrebitelskoime написа:
ПРОЩАЛНО
Никола Вапцаров
Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и далечен гост.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.
Ще влезна тихо, кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам,
ще те целуна и ще си отида.
Никола Вапцаров
Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и далечен гост.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.
Ще влезна тихо, кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам,
ще те целуна и ще си отида.
Не съм адвокат на Краси, но това което е написал, се нарича интертекстуалност.
съм празнодумен, Goby3, ако питаш potrebitelskoime, например...;))
цитирайпо-хубаво няма от това, ако всяка хубава жена се припознае тук, Анонимен 6. Та нали, българките са най-красивите жени...;)
цитирайна ефирността е почти задължително, когато става дума за хубава жена, Мem...;)
Поздрави!
цитирайПоздрави!
с триста синини се покри от туй пусто тръшкане, Lubopitstvo...;) Забелязваш ли, как всички се радваме, че вече си добре, мила? От това по-добре, здраве му кажи! ;)))
цитирай
21.
анонимен -
Човек,
06.08.2009 18:12
06.08.2009 18:12
кога работиш?
цитирайтя тая болест при Lubopitstvo е била придружена и от много шум при туй нейно тригодишно тръшкане, малиииииий! Ти да не си и съседка, Doriana...;)))
цитирайНо и на други центрове негативно се отразява тая болест, ако е болест. А и ако се вгледаме по-внимателно в коментара ти...;)))
цитирайгалеща...шепти по мъжки...Красиво,Краси:)
цитирайе оригиналът, Potrebitelskoime, то моето е просто препис и не си заслужава вниманието на такъв ерудит като тебе...;) Благодаря ти, че си му го отделил!
цитирайами то в тъмното, дип не се забелязва кой какво и от кого отнема...;)))
цитирайтази песен, Еnige, но ако намериш и линк към нея, пусни го, моля те, тук!
цитирайзаслужваваше си всяка отделена минута!
дори повече - организирах доста интересна дискусия, вклюваща съпоставка и анализ на двете произведения. изникнаха доста интересни неща в последствие.
като казуса с "розовата нежна раковина".
като цяло, упражнението беше доста полезно и неимоверно раздвижи мозъците на читателите ми.
поздрави,
потребителскоиме
цитирайдори повече - организирах доста интересна дискусия, вклюваща съпоставка и анализ на двете произведения. изникнаха доста интересни неща в последствие.
като казуса с "розовата нежна раковина".
като цяло, упражнението беше доста полезно и неимоверно раздвижи мозъците на читателите ми.
поздрави,
потребителскоиме
"Мечтание"-то на Шопен как отзвучава, Мmagy...;)
цитирай
30.
анонимен -
"Когато любовта се превръща в поезия..."
06.08.2009 18:35
06.08.2009 18:35
http://vbox7.com/play:855d3a95
цитирайкато не съм жена, Анонимен 15, откъде да знам хубавите жени за какво са...;) Благодаря ти, че ме осветли по темата! ;)))
цитирайличи си университетската ти подготовка!
Благодаря ти, приятелю!
цитирайБлагодаря ти, приятелю!
смяна съм, Анонимен 21...;)
цитирайрадвам се, че съм ти бил полезен, Potrebitelskoime! А се надявам и с други мои неща да допринеса за последващи дискусии в blog.bg.
Поздрави и на теб!
цитирайПоздрави и на теб!
доста любопитно е това, което казваш. можеш ли да дадеш примери за интертекстуалност?
благодаря предварително!
цитирайблагодаря предварително!
Ел! Красотата е навсякъде около нас, но ние, загледани в себе си и своите проблеми, все по-рядко поглеждаме към нея...
цитирайза линка, Анонимен 30, независимо дали си Еnige или не...;)
цитирай
38.
анонимен -
Скарлет
06.08.2009 19:46
06.08.2009 19:46
О.... много, много нежно и красиво!!!
цитирайХензелски си е хензелски,
Вапцаров е Вапцаров,
всеки с нещо уникален,
всеки с нещо специален :)
Хензелски, всяко зло за добро, след моето тръшкане, настъпва всенародна радост :)
Потребителскоиме, вярно голяма мозъчна гимнастика падна при теб. Дай, Боже, всеки ден така :)
цитирайВапцаров е Вапцаров,
всеки с нещо уникален,
всеки с нещо специален :)
Хензелски, всяко зло за добро, след моето тръшкане, настъпва всенародна радост :)
Потребителскоиме, вярно голяма мозъчна гимнастика падна при теб. Дай, Боже, всеки ден така :)
и красива да е вечерта ти, анонимна Скарлет! ;)
цитирай
41.
bobsun123 -
Добър вечер!)
06.08.2009 20:50
06.08.2009 20:50
Много ми хареса това стихче!Само два куплета,а казва толкова много!Мило е!)
цитирайи за теб, Bobsun123! Радвам се, че ти е харесало стихчето...;)
цитирай"Човек се учи, докато е жив"...;) Ако Росен е възпрепятстван да ти отговори, мога и аз да ти дам някои насоки. Предлагам ти да започнеш оттук: http://liternet.bg/publish7/kdemireva/intertekstualnost.htm
А иначе как върви дискусията, Рotrebitelskoime? ;)
цитирайА иначе как върви дискусията, Рotrebitelskoime? ;)
извинявай, че съм те пропуснал в навалицата, а и тъмно стана, та зор се вижда...;)) Ти си продължавай с тръшкането и току-виж всенародната радост прераснала в интернационална...;)))
Благодаря ти за разяснението, мила, а potrebitelskoime ще разбере за какво иде реч, но изглежда повечко време му е нужно...;)))
цитирайБлагодаря ти за разяснението, мила, а potrebitelskoime ще разбере за какво иде реч, но изглежда повечко време му е нужно...;)))
45.
elpidaa -
Ел! Красотата е навсякъде около ...
06.08.2009 21:26
06.08.2009 21:26
henzelski написа:
Ел! Красотата е навсякъде около нас, но ние, загледани в себе си и своите проблеми, все по-рядко поглеждаме към нея...
...и забравяме, че гледайки към нея...я отразяваме...и сме/ставаме красиви :)
и ако лекомисленото ми участие в дискусията те е обидило, моля за извинение.
Вапцаров е уникален, но и ти си талантлив поет.
цитирайВапцаров е уникален, но и ти си талантлив поет.
това го прочетох още преди да запитам. също така прочетох още доста материали по случая :)
от примерите дадени там, не открих тази връзка, която съществува между двете творби в моята съпоставка и за да не се объркам, ще зачакам отговора на капацитета с нещо подходящо за ситуацията.
но мерси все пак за услужливоста!
инак дискусията върви чудесно.
а вие как ще коментирате "в розовата нежна раковина"?
и мислите ли, че фразата съдържа дълбоко еротичен подтекст и кореспондира с текста, който съм дал за пример от пиесата "Монолози за вагината"?
цитирайот примерите дадени там, не открих тази връзка, която съществува между двете творби в моята съпоставка и за да не се объркам, ще зачакам отговора на капацитета с нещо подходящо за ситуацията.
но мерси все пак за услужливоста!
инак дискусията върви чудесно.
а вие как ще коментирате "в розовата нежна раковина"?
и мислите ли, че фразата съдържа дълбоко еротичен подтекст и кореспондира с текста, който съм дал за пример от пиесата "Монолози за вагината"?
48.
enige -
"Когато любовта се превръща в поезия" на Масимо Раниери
06.08.2009 22:28
06.08.2009 22:28
http://vbox7.com/play:3a3ba732
То хич не било трудно да се намери тази песен!
Обичам Любовта!
Нека всички да бъдат щастливи със своята любов - поздравът е за всички в този блог.
цитирайТо хич не било трудно да се намери тази песен!
Обичам Любовта!
Нека всички да бъдат щастливи със своята любов - поздравът е за всички в този блог.
49.
enige -
от ениге - не пиша като
06.08.2009 23:01
06.08.2009 23:01
анонимен-достатъчна ми е анонимността на ника.
А това , че друг така светкавично е реагирал просто доказва колко лесно намираема била песента - преди 2-3 години доста иа търсих
цитирайА това , че друг така светкавично е реагирал просто доказва колко лесно намираема била песента - преди 2-3 години доста иа търсих
Много нежно и влюбено!
Поздрав!
цитирайПоздрав!
гледна точка, Еlpidaa...;) Красива, бих казал!
цитирайти пък! Защо да е лекомислено участието ти в общуването помежду ни? / Дискусиите са приоритет на умниците или поне на тези, които се мислят за такива. Хайде сега да не давам примери, че нещо не ми е примерно...;))) / Нищо не ме е обидило, Lubopitstvo, а и няма как да ме обиди чувството ти за хумор! Не виждам за какво да те извинявам, затова ти казвам: Добро утро, Lubopitstvo!
цитирайако вие сте го прочел, преди да попитате или след това, мнозина тук сме го изучавали. И се предполага, че съм го взел предвид, когато съм писал стихотворението си. Но вие, започвайки "дискусията" в своя блог, сте го нямал предвид. Защото ако го имахте, тя щеше да е излишна. Както и въпросът ви към Lovehunter, с когото сме бивши колеги от университета.
Дадох линк към тази статия не заради примерите, посочени там, а за да си изясните що е то интертекстуалност, Рotrebitelskoime. И ако сте го сторил, сам можете да си потърсите и намерите примери, вместо да чакате някой друг да ви ги дава. Още повече че се обръщате към Lovehunter в моя блог, без да знаете кога той пак ще го посети и дали ще прочете точно вашия коментар...
След като не сте ме поканил да участвам в така наречената дискусия, Рotrebitelskoime, не очаквате да съм запознат с вашите изпълнения там, нали? А и какво толкова има за коментиране в посочения от вас стих, не разбирам! Пределно ясно е, че става въпрос за ушната раковина, тъй като предходният стих завършва с глагола "шептя", който от своя страна пряко кореспондира с раковината, а трябва да се има предвид и "разпиляната коса" в следващия стих... Моля да ме извините, че ви обяснявам като на ученик, Рotrebitelskoime, но в този си коментар вие ми приличате най-вече на такъв...;)))
цитирайДадох линк към тази статия не заради примерите, посочени там, а за да си изясните що е то интертекстуалност, Рotrebitelskoime. И ако сте го сторил, сам можете да си потърсите и намерите примери, вместо да чакате някой друг да ви ги дава. Още повече че се обръщате към Lovehunter в моя блог, без да знаете кога той пак ще го посети и дали ще прочете точно вашия коментар...
След като не сте ме поканил да участвам в така наречената дискусия, Рotrebitelskoime, не очаквате да съм запознат с вашите изпълнения там, нали? А и какво толкова има за коментиране в посочения от вас стих, не разбирам! Пределно ясно е, че става въпрос за ушната раковина, тъй като предходният стих завършва с глагола "шептя", който от своя страна пряко кореспондира с раковината, а трябва да се има предвид и "разпиляната коса" в следващия стих... Моля да ме извините, че ви обяснявам като на ученик, Рotrebitelskoime, но в този си коментар вие ми приличате най-вече на такъв...;)))
към твоя поздрав, Еnige!
цитирайтова означава само, че песента си заслужава...;)
цитирайНel и поздрави от планината!
цитирайтолкова много думи, за да ми кажете, че всичко се подразбира от самосебе си, но само от хора с университетска школовка :)
за нещастие, моето икономическо образование не може да натежи като фактор, така че ще заложа на природния си интелект.
та иде реч за това, че на мен не ми трябваше цял курс в университета, за да разбера прекрасно смисъла на интертесткуалността и да направя препратки от примерите там, към примерите тук. в случая, смятам, че сте прекалил с интертекстуалността и заемките са доста повече от необходимото, за да се говори за интертекстуалност.
да не говорим, че погледнато чисто технически, стихотворението ви е слабо и като цяло - клиширано. за разлика от други ваши, които ми харесват :)
хайде, и не си го слагайте толкова навътре.
и честно казано, няма значение, кой е учителя и кой ученика - важното е да се обменят знания, а аз покрай вас попълних една своя празнина.
цитирайза нещастие, моето икономическо образование не може да натежи като фактор, така че ще заложа на природния си интелект.
та иде реч за това, че на мен не ми трябваше цял курс в университета, за да разбера прекрасно смисъла на интертесткуалността и да направя препратки от примерите там, към примерите тук. в случая, смятам, че сте прекалил с интертекстуалността и заемките са доста повече от необходимото, за да се говори за интертекстуалност.
да не говорим, че погледнато чисто технически, стихотворението ви е слабо и като цяло - клиширано. за разлика от други ваши, които ми харесват :)
хайде, и не си го слагайте толкова навътре.
и честно казано, няма значение, кой е учителя и кой ученика - важното е да се обменят знания, а аз покрай вас попълних една своя празнина.
Толкова е хубаво да си влюбен, а това може да го напише само влюбен човек. Радвам се, че се докоснах до красивото и нежното, поднесено с толкова много чувство от теб. :)
цитирай
59.
анонимен -
henzelski и сега при толкова коментари
07.08.2009 08:45
07.08.2009 08:45
ако не кажеш коя е жената ...
така де, нали блога сме си едно семейство!!!
цитирайтака де, нали блога сме си едно семейство!!!
Оооооо !
цитирай
61.
анонимен -
Е, сега, коя . . . . . . .
07.08.2009 09:27
07.08.2009 09:27
Не личи ли, и всички са малко. Т`ва с тага нещо примамка. Или нов "конкурс" в блога - "коя да стане едната". Тук има ли моногамни дами - за немоногамни Поети :DDD
цитирай
62.
анонимен -
...не им казвай,не разваляй Магията...
07.08.2009 09:30
07.08.2009 09:30
http://vbox7.com/play:55f53010&al=1&vid=1465610
цитирайако всичко се подразбираше от самосебе си, вие нямаше да напишете вашите коментари, лишавайки ме от удоволствието да ви отговоря...;))
Понеже прекрасно сте разбрали "смисъла на интертекстуалността", бихте ли ме осветлили какво означава, в частност, че аз съм прекалил с нея, и как вие като цяло си представяте това прекаляване...;)))
За щастие знам, че получаването на икономическо образование изисква някакви познания по математика и като така, вие ги имате. Когато казвате, че "заемките са доста повече от необходимото", визирайки едно стихотворение от осем стиха, те би трябвало да бъдат над 50%. Тоест, да ги има в поне 5 от 8-те стиха. И ето сега остава само да ги посочите тези заемки в съответните минимум 5 стиха.
Ако се разровите в моя блог, Рotrebitelskoime, ще разберете, / дай, боже! /, че негативните мнения за моите текстове не си ги слагам толкова навътре, също както и позитивните. А иначе непрестанно правя усилия да се харесат на целия свят нещата, които пиша, но засега не успявам. Вие сещате ли се за някой успял в това отношение? ;))
"Колкото повече знаем, толкова повече не знаем", така че нека не се заблуждаваме взаимно, относно обмяната на знания...;)
цитирайПонеже прекрасно сте разбрали "смисъла на интертекстуалността", бихте ли ме осветлили какво означава, в частност, че аз съм прекалил с нея, и как вие като цяло си представяте това прекаляване...;)))
За щастие знам, че получаването на икономическо образование изисква някакви познания по математика и като така, вие ги имате. Когато казвате, че "заемките са доста повече от необходимото", визирайки едно стихотворение от осем стиха, те би трябвало да бъдат над 50%. Тоест, да ги има в поне 5 от 8-те стиха. И ето сега остава само да ги посочите тези заемки в съответните минимум 5 стиха.
Ако се разровите в моя блог, Рotrebitelskoime, ще разберете, / дай, боже! /, че негативните мнения за моите текстове не си ги слагам толкова навътре, също както и позитивните. А иначе непрестанно правя усилия да се харесат на целия свят нещата, които пиша, но засега не успявам. Вие сещате ли се за някой успял в това отношение? ;))
"Колкото повече знаем, толкова повече не знаем", така че нека не се заблуждаваме взаимно, относно обмяната на знания...;)
Хубаво ти е стихотворението...
цитирайи твоят коментар е на влюбен човек, мисля си...;)
цитирайда ти кажа, Анонимен 59, що да не ти кажа?! Нейното име е Хубава Жена...;)
цитирайи на теб, Любо!
Оооооооойларипи...;)))
цитирайОооооооойларипи...;)))
и да личи, Анонимен 61...;)) Т'ва с тага си е това с тага и нищо повече. А относно моногамните дами и немоногамните поети, къщата ми - накрая и нищо не зная, Анонимен...;)))
цитирайказах им вече...;)))
Благодаря ти за линка!
цитирайБлагодаря ти за линка!
радвам се, че ти харесва!
цитирайПрекрасно е !
------------------
Поздрав от Бургас :)
цитирай------------------
Поздрав от Бургас :)
Не, ама на младини и мене ме тресеше. Ама вече съм си намерила илач, "възраст" му се вика!
Такива ми ти работи!
:)))
цитирайТакива ми ти работи!
:)))
Красиво е!
цитирайтук се се е заформило скандалче... ще се върна, да нзема участие.
цитирайСъжалявам, че един мой коментар стана причина за такъв пожар по високите етажи на гората ти.
За литературните текстове трябват не по-малко време и познания, за да можеш да им влезеш под "кожата", отколкото за икономическата наука. В този смисъл, ако една матиматическа мисловност се сблъска с различна нагласа, говорим за лаизъм. Затова, възприемането на текста става интуитивно и сетивно, преди всичко, и мисълта не може да прекрачи отвъд - там е друга материя, непозната за тази мисъл. Достойното поведение е да се остане при първичното възприятие, а не да се влиза в непозната материя. А познанията няма как да се придобият от един, пет или десет месеца. Като при всяка наука трябва много време, трябва вътрешното "аз" да е ситуирано подходящо, механичният прочит, обаче, не води към познание,
а е задължително, т. нар., културологично наслагване и утаяване. Един постоянен процес, продължаващ до края на живота ти и след него...
При икономиката, ако има еднократни актове, решаващи даден проблем, при литературата - НЯМА.
Не демонстрирам с горното някаква университетска интелигентност, а само привеждам дреболии, които са нещо повече от интуиция.
И не искам да влизам в повече полемики по въпроса, докато не минеш първи клас:) - който има вагласата да разбере тези неща, ще разбере. За другите - няма смисъл.
Не се заяждам, не съм такъв човек.
Бъди здрав!
П.П. Аз се извинявам на Краси, че използваме блога му за махленски разговори. Ако искаш и ти направи същото и да приключваме?
цитирайЗа литературните текстове трябват не по-малко време и познания, за да можеш да им влезеш под "кожата", отколкото за икономическата наука. В този смисъл, ако една матиматическа мисловност се сблъска с различна нагласа, говорим за лаизъм. Затова, възприемането на текста става интуитивно и сетивно, преди всичко, и мисълта не може да прекрачи отвъд - там е друга материя, непозната за тази мисъл. Достойното поведение е да се остане при първичното възприятие, а не да се влиза в непозната материя. А познанията няма как да се придобият от един, пет или десет месеца. Като при всяка наука трябва много време, трябва вътрешното "аз" да е ситуирано подходящо, механичният прочит, обаче, не води към познание,
а е задължително, т. нар., културологично наслагване и утаяване. Един постоянен процес, продължаващ до края на живота ти и след него...
При икономиката, ако има еднократни актове, решаващи даден проблем, при литературата - НЯМА.
Не демонстрирам с горното някаква университетска интелигентност, а само привеждам дреболии, които са нещо повече от интуиция.
И не искам да влизам в повече полемики по въпроса, докато не минеш първи клас:) - който има вагласата да разбере тези неща, ще разбере. За другите - няма смисъл.
Не се заяждам, не съм такъв човек.
Бъди здрав!
П.П. Аз се извинявам на Краси, че използваме блога му за махленски разговори. Ако искаш и ти направи същото и да приключваме?
както казах, това е едно от малкото ваши неща, които не ми харесват. не само заради приликата с Вапцаров, който е един от любимците ми. слабо е като конструкция, изразни средства и внушение.
инак имате чудесни попадения, за което ви адмирирам.
колкото до броенето, за щастие литературата не е точна наука и трудно може да се подложи на такова. и все пак, приликите не започват от думите. прилика е самата форма на стиха, начина на изказ, идеята и начина по който тя се развива, дори броя на стиховете. прилика са и общите думи и фрази. прилика е и самата атмосфера, която се пресъздава. и такива ми ти работи.
колкото до образованието и знанията, предполагам добре знаете, че няма особена връзка. виж, между любимото хоби и знанията, връзката между двете е доста по-обоснована. за щастие, при мен тя съществува, и в образованието, и в хобито, така че сте на прав път - доста добре се справям с цифрите и статистиките :)
колкото до харесването, не това е целта на писането. а и не трябва да бъде. пишете, ако ви харесва. пишете, ако имате нужда да пишете. тогава няма да има значение кой ви харесва и кой не, защото ще сте удовлетворили вече своята най-важна потребност.
от мен - всичко добро!
поздрави,
потребителскоиме
ПП това приятелче, лавхънтър нещо доста се е превъзбудило. може би нещо лова не върви, м? :D
И още една добавка към този, защото Хензел, не можете да нападаш неоснователно, и да триеш доводите на опонента си - ти си едно малко страхливо човече. Ако продължаваш да триеш коментарите ми, ще пренеса цялата ти малка мръсна същност в моя блог, където ще я раздробя на парчета, та всеки да види какво се крие вътре. А то е нищо - едно голямо нищо :))) Айде, след малко бегам на море, а ти помисли пак, преди да триеш коментари, моя сладка раковинке.
цитирайинак имате чудесни попадения, за което ви адмирирам.
колкото до броенето, за щастие литературата не е точна наука и трудно може да се подложи на такова. и все пак, приликите не започват от думите. прилика е самата форма на стиха, начина на изказ, идеята и начина по който тя се развива, дори броя на стиховете. прилика са и общите думи и фрази. прилика е и самата атмосфера, която се пресъздава. и такива ми ти работи.
колкото до образованието и знанията, предполагам добре знаете, че няма особена връзка. виж, между любимото хоби и знанията, връзката между двете е доста по-обоснована. за щастие, при мен тя съществува, и в образованието, и в хобито, така че сте на прав път - доста добре се справям с цифрите и статистиките :)
колкото до харесването, не това е целта на писането. а и не трябва да бъде. пишете, ако ви харесва. пишете, ако имате нужда да пишете. тогава няма да има значение кой ви харесва и кой не, защото ще сте удовлетворили вече своята най-важна потребност.
от мен - всичко добро!
поздрави,
потребителскоиме
ПП това приятелче, лавхънтър нещо доста се е превъзбудило. може би нещо лова не върви, м? :D
И още една добавка към този, защото Хензел, не можете да нападаш неоснователно, и да триеш доводите на опонента си - ти си едно малко страхливо човече. Ако продължаваш да триеш коментарите ми, ще пренеса цялата ти малка мръсна същност в моя блог, където ще я раздробя на парчета, та всеки да види какво се крие вътре. А то е нищо - едно голямо нищо :))) Айде, след малко бегам на море, а ти помисли пак, преди да триеш коментари, моя сладка раковинке.
тъй като гледам си ми отделил подобаващо внимание, няма как да пропусна да ти отговоря персонално. честно казано не успях да прочета цялото твое излияние, изпъстрено с термини и високопарни фрази.
това е сигурен признак за лаизъм, в най-висша форма, като и опит за изтъкване на знания и опит, което е меко казано смешно.
виж, хензелски е друго нещо - простичко и ясно обясни гледната си точка, без да изтъква, колко е начетен и ерудиран, което му прави чест.
ти си просто камбанка - куха и дрънкаща.
инак откак се помня, а това е доста време, съм се посветил на своето любимо хоби и претендирам да имам някакви, макар и извън университетски знания по въпроса.
мисля, че не заслужаваш повече време от това, което ти отделих :)
ПП за да не си кривя душата, имаш готини неща. това обаче не променя мнението ми за теб като личност, а то е изключително ниско.
цитирайтова е сигурен признак за лаизъм, в най-висша форма, като и опит за изтъкване на знания и опит, което е меко казано смешно.
виж, хензелски е друго нещо - простичко и ясно обясни гледната си точка, без да изтъква, колко е начетен и ерудиран, което му прави чест.
ти си просто камбанка - куха и дрънкаща.
инак откак се помня, а това е доста време, съм се посветил на своето любимо хоби и претендирам да имам някакви, макар и извън университетски знания по въпроса.
мисля, че не заслужаваш повече време от това, което ти отделих :)
ПП за да не си кривя душата, имаш готини неща. това обаче не променя мнението ми за теб като личност, а то е изключително ниско.
Какво мога да кажа? Пак си написал красиво стихотворение!
Вземи сега и напиши едно грозно, за да видя, как усещаш грозотата!!
цитирайВземи сега и напиши едно грозно, за да видя, как усещаш грозотата!!
А, не! Не си отивай, чуваш ли не тръгвай... :))))
цитирай
80.
fabula -
а тя, в този момент
08.08.2009 02:42
08.08.2009 02:42
се разсънва
и се сблъскват усмивките ви
като те спъват и ти не си тръгваш
защото на масата има чаши с кафе
а слънцето му налива
аромат на море :)))
цитирайи се сблъскват усмивките ви
като те спъват и ти не си тръгваш
защото на масата има чаши с кафе
а слънцето му налива
аромат на море :)))
Аz1961! ;)
Поздрави от планината!
цитирайПоздрави от планината!
"На любовта всички възрасти са покорни", както е казал поетът. Така че не се оправдавай...;)))
Добро утро!
цитирайДобро утро!
да е денят ти, Lagrima...;)
Добро утро!
цитирайДобро утро!
не си заслужава труда...;)
цитирайпо въпроса за грозното стихотворение, Лоли...;))
Добро утро!
цитирайДобро утро!
щом казваш, да взема пък да остана...;)))
Добро утро!
цитирайДобро утро!
едно кафе за твое здраве, сестра ми. С аромат на гора е...;)
Добро утро!
цитирайДобро утро!
въй большой учонъй!
В езикознание
въй просто корифей!
А я простой
советский заключонъй,
не комунист
и даже не еврей..."
Това ти шепна в розовата раковина, Рotrebitelskoime, за да бъда в тон с твоите коментари. И ме извини, че не казвам "вашите"! Просто още не съм се разсънил...
"и все пак оригиналът си звучи по-добре", казваш ти във встъпителния си коментар тук, цитирайки "Прощално" на Никола Вапцаров. Трябва или да си много глупав, или достатъчно злонамерен, за да започнеш така "дискусията". Впоследствие, каниш друг блогър да се включи в дискусията и когато той го прави, ти се нахвърляш върху него, изкарвайки на преден план мнението си за Lovehunter като личност, което е недопустимо в една дискусия. А и в моя блог също. Би трябвало да ти изтрия последния коментар, но го оставям само защото е класически пример за злонамереност. И е видно за всички, които четат в блога ми. А ако някой си направи труда да проследи пренията между нас, ще разбере кой тук звучи като "камбанка - куха и дрънкаща". Между впрочем, ако е куха, няма как да бъде дрънкаща, но това са подробности, на които ти не обръщаш внимание, а трябва. За да не пишеш глупости от рода на "слабо е като конструкция". Ах, нима?!
Само с претенции "за някакви знания по въпроса", дискусия не става. И като казваш, че заемките ми били "доста повече от необходимото" / а колко е необходимото? /, показваш на практика, че нямаш дори минимална представа, що е туй заемка. Нека ти го обясня простичко като за тебе. Когато заемаш от някого нещо, правиш това едно към едно. Класически пример за заемка в литературата е включването на цитат в авторски текст, на който абсолютно по нищо не му личи, че е цитат. И като така, твоето твърдение, че заемките ми са доста повече от необходимото, е смехотворно. Всъщност, в стихотворението ми няма нито една заемка от "Прощално". Не споменах ли нейде из коментарите, че много съм внимавал, когато го писах... А що се отнася до приликите, те са си направо задължителни, когато различни автори по различно време навсякъде по света разработват една и съща тема. Интертекстуалност...
Рotrebitelskoime, когато човек като тебе си изпусне нервите, изведнъж лъсва неговата истинска същност на самовлюбен Нарцис. Точно това ти направи в последния коментар, запознавайки ме със себе си. Този никнейм е просто един от многобройните, които имаш тук. Но и с който друг ник да беше се появил в моя блог, нямаше да понесеш отговора на Lovehunter. Той те смаза, стари друже, а ти не можа да го понесеш. И хоп! - издънка в караулното! "Високопарни фрази", казваш, имало в неговия отговор. Но не даваш пример, белким стане ясно какво разбираш ти под "високопарна фраза". Ами да ти го дам аз този пример: "...на мен не ми трябваше цял курс в университета, за да разбера прекрасно смисъла на интертесткуалността..." Не само че не си разбрал смисъла, както постоянно ни го доказваше, ами и в бързането да се изфукаш си объркал правописа на сложната / най-вече за тебе! / дума. Ех, товарищ Сталин...
Не си прави труда да ми отговаряш, защото с този мой коментар слагам край на дискусията между нас тримата.
цитирайВ езикознание
въй просто корифей!
А я простой
советский заключонъй,
не комунист
и даже не еврей..."
Това ти шепна в розовата раковина, Рotrebitelskoime, за да бъда в тон с твоите коментари. И ме извини, че не казвам "вашите"! Просто още не съм се разсънил...
"и все пак оригиналът си звучи по-добре", казваш ти във встъпителния си коментар тук, цитирайки "Прощално" на Никола Вапцаров. Трябва или да си много глупав, или достатъчно злонамерен, за да започнеш така "дискусията". Впоследствие, каниш друг блогър да се включи в дискусията и когато той го прави, ти се нахвърляш върху него, изкарвайки на преден план мнението си за Lovehunter като личност, което е недопустимо в една дискусия. А и в моя блог също. Би трябвало да ти изтрия последния коментар, но го оставям само защото е класически пример за злонамереност. И е видно за всички, които четат в блога ми. А ако някой си направи труда да проследи пренията между нас, ще разбере кой тук звучи като "камбанка - куха и дрънкаща". Между впрочем, ако е куха, няма как да бъде дрънкаща, но това са подробности, на които ти не обръщаш внимание, а трябва. За да не пишеш глупости от рода на "слабо е като конструкция". Ах, нима?!
Само с претенции "за някакви знания по въпроса", дискусия не става. И като казваш, че заемките ми били "доста повече от необходимото" / а колко е необходимото? /, показваш на практика, че нямаш дори минимална представа, що е туй заемка. Нека ти го обясня простичко като за тебе. Когато заемаш от някого нещо, правиш това едно към едно. Класически пример за заемка в литературата е включването на цитат в авторски текст, на който абсолютно по нищо не му личи, че е цитат. И като така, твоето твърдение, че заемките ми са доста повече от необходимото, е смехотворно. Всъщност, в стихотворението ми няма нито една заемка от "Прощално". Не споменах ли нейде из коментарите, че много съм внимавал, когато го писах... А що се отнася до приликите, те са си направо задължителни, когато различни автори по различно време навсякъде по света разработват една и съща тема. Интертекстуалност...
Рotrebitelskoime, когато човек като тебе си изпусне нервите, изведнъж лъсва неговата истинска същност на самовлюбен Нарцис. Точно това ти направи в последния коментар, запознавайки ме със себе си. Този никнейм е просто един от многобройните, които имаш тук. Но и с който друг ник да беше се появил в моя блог, нямаше да понесеш отговора на Lovehunter. Той те смаза, стари друже, а ти не можа да го понесеш. И хоп! - издънка в караулното! "Високопарни фрази", казваш, имало в неговия отговор. Но не даваш пример, белким стане ясно какво разбираш ти под "високопарна фраза". Ами да ти го дам аз този пример: "...на мен не ми трябваше цял курс в университета, за да разбера прекрасно смисъла на интертесткуалността..." Не само че не си разбрал смисъла, както постоянно ни го доказваше, ами и в бързането да се изфукаш си объркал правописа на сложната / най-вече за тебе! / дума. Ех, товарищ Сталин...
Не си прави труда да ми отговаряш, защото с този мой коментар слагам край на дискусията между нас тримата.
Potrebitelskoime! Дискусията свърши, приеми го и се дръж като разумен човек!
цитирайзащото и както пише Балзак в своя катехизис за брака - Физиология на брака, трябва да сме винаги на щрек и с лек сън до красивата жена...но ние сме над тези неща, нали Краси?! :)))
цитирайОсобено когато не спим до красивата жена, а само отвреме-навреме влизаме при нея, за да я поздравим с "Добро утро!"...;)))
цитирайПоздрави!
цитирайУсмихната бъди
повече дни!;)
цитирайповече дни!;)
Вчера.И преди това :))
Тук е пълно с предизвикателства за създаване на хаос:)))
Можеш ли да ми приготвиш омлет?Моля :))))
цитирайТук е пълно с предизвикателства за създаване на хаос:)))
Можеш ли да ми приготвиш омлет?Моля :))))
напомня ми на едно стихотворение на Вапцаров
Прощално май беше ако не се лъжа
цитирайПрощално май беше ако не се лъжа
И при мен е така. Да слеем липсите си, викам...;)))
Как го предпочиташ омлета, скъпа? И в какво съотношение да са съставките? ;)))
цитирайКак го предпочиташ омлета, скъпа? И в какво съотношение да са съставките? ;)))
"Прощално" е, Sahaj! Просто "сюжетът" и на двете стихотворения е един и същ.
Ако ти остане време, прегледай коментарите за този постинг. Има интересни неща, според мен.
цитирайАко ти остане време, прегледай коментарите за този постинг. Има интересни неща, според мен.
тарапаната, само да ти пожелая щастие и да ти поднеса това, Поете:
http://www.youtube.com/watch?v=GDirNhQ1Gq0
цитирайhttp://www.youtube.com/watch?v=GDirNhQ1Gq0
...с чудесното стихче!Хубаво и...тъжно.Винаги някой си тръгва.
цитирай
100.
ka4ak -
11:34 - henzelski Гласове от създаването: 11000 Краси по голямо погалване от това, здраве му кажи!!!
09.08.2009 12:59
09.08.2009 12:59
Благодаря ти приятелю!!!Добре че не си мадама!!!
цитирайтрадиционното е най-доброто,скъпи:))))
Но обичам изненадите :))))
Добро да е утрото ти,и спокоен деня :P
цитирайНо обичам изненадите :))))
Добро да е утрото ти,и спокоен деня :P
Шепот на завръщане
в раковина,
розовееща
на Ничията земя.
–––––––––––––––––––
Вам поручик, Маря Иванна поздрави изпраща. Добро утринно, с предчувствие за румянец крушов. ;))
цитирайв раковина,
розовееща
на Ничията земя.
–––––––––––––––––––
Вам поручик, Маря Иванна поздрави изпраща. Добро утринно, с предчувствие за румянец крушов. ;))
ЗА “ПРОЩАЛНО” и “ЕМАНАЦИЯ НА ПОГАЛВАНЕТО”
Тъй като в поставените съпоставки от potrebitelskoime между двете произведенията – “Прощално” на Никола Вапцаров и “Еманация на погалването” от Красимир Едрев подтекстът е всъщност въпрос “Има ли плагиатство или не?”, ще дам моя категоричен отговор: Няма плагиатство. Плагиатство означава буквално или косвено преписване. Стихотворението на Едрев е класически пример за точно назованата от lovehunter интертекстуалност. Тя може да е съзнателно търсена, може да е и безсъзнателно намерена. Това няма значение в случая, защото творческият процес е деликатна за науката тема. Интертекстуалността е вид кореспонденция с друга творба (в случая класическото за българската литература стихотворение на “Прощално” на Вапцаров). Но тази кореспонденция не е преписване (плагиатство) на творбата. Тя е интерпретация (може да е на основната темата, както е в случая – героят идва в съня на любимата и си отива, може да е просто в някой детайл, намекващ за творбата). Приликите в този случай са в еднаквия брой стихове (тоест две четиристишия), в една ритмична стъпка (ямб) и в сходните действия на лирическия герой. Ако оголим двата текста от очевидните си разлики и оставим приликите ще получим следното:
ПРОЩАЛНО
(Никола Вапцаров)
Понякога ще идвам във съня ти
.....................................................
......................................................
ще те целуна и ще си отида.
ЕМАНАЦИЯ НА ПОГАЛВАНЕТО
(Красимир Едрев)
.....................................................
В твоя сън на пръсти се отбивам.
......................................................
.......................... После си отивам.
В творбата на Вапцаров има молба на лирическия говорител към лирическата героиня за нейни евентуални действия:
“Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.”
Защото лирическият говорител е:
“като нечакан и далечен гост.”
В творбата на Едрев лирическият говорител няма драматичното самосъзнанието на “нечакан и далечен гост”. Той е просто нежен любовник. И тази разлика в двете творби е очевидна. В едната творба има драматизъм (Вапцаров). В другата няма такъв (Едрев).
Творбата на Вапцаров акцентира съзерцанието върху спящата любима. Творбата на Едрев акцентира върху еротичните усещания със спящата любима. И тази разлика е много очевидна.
И за неспециалисти в областта на литературния анализ, мисля.
И тази разлика е еманирана, еминирана и кодирана още в заглавията на двете творби: “Прощално” и “Еманация на погалването”.
цитирайТъй като в поставените съпоставки от potrebitelskoime между двете произведенията – “Прощално” на Никола Вапцаров и “Еманация на погалването” от Красимир Едрев подтекстът е всъщност въпрос “Има ли плагиатство или не?”, ще дам моя категоричен отговор: Няма плагиатство. Плагиатство означава буквално или косвено преписване. Стихотворението на Едрев е класически пример за точно назованата от lovehunter интертекстуалност. Тя може да е съзнателно търсена, може да е и безсъзнателно намерена. Това няма значение в случая, защото творческият процес е деликатна за науката тема. Интертекстуалността е вид кореспонденция с друга творба (в случая класическото за българската литература стихотворение на “Прощално” на Вапцаров). Но тази кореспонденция не е преписване (плагиатство) на творбата. Тя е интерпретация (може да е на основната темата, както е в случая – героят идва в съня на любимата и си отива, може да е просто в някой детайл, намекващ за творбата). Приликите в този случай са в еднаквия брой стихове (тоест две четиристишия), в една ритмична стъпка (ямб) и в сходните действия на лирическия герой. Ако оголим двата текста от очевидните си разлики и оставим приликите ще получим следното:
ПРОЩАЛНО
(Никола Вапцаров)
Понякога ще идвам във съня ти
.....................................................
......................................................
ще те целуна и ще си отида.
ЕМАНАЦИЯ НА ПОГАЛВАНЕТО
(Красимир Едрев)
.....................................................
В твоя сън на пръсти се отбивам.
......................................................
.......................... После си отивам.
В творбата на Вапцаров има молба на лирическия говорител към лирическата героиня за нейни евентуални действия:
“Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.”
Защото лирическият говорител е:
“като нечакан и далечен гост.”
В творбата на Едрев лирическият говорител няма драматичното самосъзнанието на “нечакан и далечен гост”. Той е просто нежен любовник. И тази разлика в двете творби е очевидна. В едната творба има драматизъм (Вапцаров). В другата няма такъв (Едрев).
Творбата на Вапцаров акцентира съзерцанието върху спящата любима. Творбата на Едрев акцентира върху еротичните усещания със спящата любима. И тази разлика е много очевидна.
И за неспециалисти в областта на литературния анализ, мисля.
И тази разлика е еманирана, еминирана и кодирана още в заглавията на двете творби: “Прощално” и “Еманация на погалването”.
Лили!
Нека и за теб е перфектен днешният ден...;)
цитирайНека и за теб е перфектен днешният ден...;)
а хубаво ми стана, че съм успял приятно да те изненадам с моето стихче, Тonito390...;)
цитирайче намина, Владо! Но не е погалване това с 11000-то, а здрависване...;))
Жив и здрав бъди!
цитирайЖив и здрав бъди!
ми беше утрото и спокоен е денят ми, щом ти така си пожелала, скъпа Svetaemoi...;)
цитирайМаря Иванна, изпращам поздравите си от Ничията земя и ви се усмихвам топло! ;)
цитирайрафтовете. Идеален ред въведе Веско Вълев! Закова нещата с този анализ. Обичам блог.бг.
Браво на Краси и Вълев!!!
цитирайБраво на Краси и Вълев!!!
potrebitelskoime казва следното: "...важното е да се обменят знания, а аз покрай вас попълних една своя празнина." Да се надяваме, Веско, че след твоя професионално написан коментар potrebitelskoime ще попълни още една своя празнина. Да се надяваме, макар че не знам защо се сещам за ето това: "Надежда всяка тука оставете!"...
Благодаря ти, че се отби и коментира, Веско!
цитирайБлагодаря ти, че се отби и коментира, Веско!
най-хубавото е, че Веско Вълев не спестява абсолютно нищо и никому в коментара си. Което е типично за него, между впрочем. Ако имаше и най-малкото съмнение за плагиатство, той веднага би го извадил на показ, без окото му да мигне.
цитирайНе, не съм чел коментарите, за да не ми влияят... но прочетох няколко пъти сътвореното от теб...
Аз го прочетох така:
Добро утро, тихичко шептя
в розовата нежна раковина.
И докосвам разпиляната коса...
В твоя сън на пръсти се отбивам.
И отпивам аромата на дъха
и ухание на облаче копринено -
ала веднъж. После нещо не достига -
и от мене си отива... Розово-малинено...
:)) Сори, ако този прочит не е бил замислен от теб... ;)
Поздрави! ;)
цитирайАз го прочетох така:
Добро утро, тихичко шептя
в розовата нежна раковина.
И докосвам разпиляната коса...
В твоя сън на пръсти се отбивам.
И отпивам аромата на дъха
и ухание на облаче копринено -
ала веднъж. После нещо не достига -
и от мене си отива... Розово-малинено...
:)) Сори, ако този прочит не е бил замислен от теб... ;)
Поздрави! ;)
да съм го написал, друже! ;))) Ала бих заменил "после" с "но", че инак се загубва ритмиката.
Поздрави от единия край на Шипченския проход за другия край! ;)))
цитирайПоздрави от единия край на Шипченския проход за другия край! ;)))
Просто добре написано!:))
Поздрав!
цитирайПоздрав!
naistina nqkoi mnogo e vluben
цитирайи за просто написаното, Илиана, акъл се иска, нали...;)))
цитирайти да си срещала някой от зодия Близнаци, който да не е влюбен? Защото аз не съм...;)))
цитирай
118.
анонимен -
za lubovta i oshte neshto...
11.08.2009 18:40
11.08.2009 18:40
henzelski написа:
ти да си срещала някой от зодия Близнаци, който да не е влюбен? Защото аз не съм...;)))
Знам само,че само истински влюбен човек може да напише такива стихове....!!!!
може да напише такива стихове, Анонимен, стига да знае азбуката и да може да я прилага, разбира се...;))
цитирайеманация....наистина мъжеството ти е огромно. За жалост хората наоколо почти забравят за....погалването - и в пряк, и в преносен смисъл. Предпочитат шамаросването като еманация:)))) Привет!
цитирайШамаросването е друг вид излъчване...;)))
цитирай