Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.08.2009 11:55 - Еманация на погалването
Автор: henzelski Категория: Изкуство   
Прочетен: 31505 Коментари: 121 Гласове:
42



Добро утро, тихичко шептя
в розовата нежна раковина.
И докосвам разпиляната коса...
В твоя сън на пръсти се отбивам.

И отпивам аромата на дъха ти
и уханието на плътта копринена -
по веднъж. Ала и много пъти
не ми стигат... После си отивам.





Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lubopitstvo - Някой
06.08.2009 12:45
май е влюбен :)
цитирай
2. henzelski - Да не си ти,
06.08.2009 12:56
Lubopitstvo? ;)))
цитирай
3. lubopitstvo - Ай, сега,
06.08.2009 13:01
приказки!!! :))) Да бе, да, влюбена-загубена, как пък не :))) :P
цитирай
4. henzelski - Приказките
06.08.2009 13:09
звучат по друг начин, Lubopitstvo, а именно:

Влюбена-изгубена
в страстта и младостта.
Изгубена, но влюбена
в представи за греха.
;)))
цитирай
5. goby3 - :)
06.08.2009 14:03
Толкова си сладкодумен-как ги редиш само...отмечтава се,човек!
(под ЧОВЕК,разбирай ЖЕНА)
цитирай
6. анонимен - Всяка ще се припознае:)))
06.08.2009 14:33
Тагове: за една хубава жена
нека не бъде само за една
нека да не бъде само и за хубавите
въздушна ласка за теб, Поете.
:)
цитирай
7. mem - много ефирно
06.08.2009 14:43
докосвоне.
цитирай
8. lubopitstvo - По-скоро-такива приказки
06.08.2009 14:43
Влюбих се-изгубих се,
акъла ми се взе,
три години тръшках се,
но вече съм добре )))
цитирай
9. doriana - 8. lubopitstvo
06.08.2009 14:47
Ахахахах!
Кофти болест с висока температура!
;)
цитирай
10. lubopitstvo - Да, дориана,
06.08.2009 14:53
силно уврежда жизнено-важни мозъчни центрове :)
цитирай
11. potrebitelskoime - и все пак оригиналът си звучи доста по-добре
06.08.2009 15:25
ПРОЩАЛНО

Никола Вапцаров

Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и далечен гост.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.

Ще влезна тихо, кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам,
ще те целуна и ще си отида.


цитирай
12. elpidaa - "Ала и много пъти не ми ст...
06.08.2009 15:43
"Ала и много пъти
не ми стигат... После си отивам."

- но всеки път
отнемаш
по нещичко
от мене...


цитирай
13. enige - "Когато любовта се превръща в ...
06.08.2009 16:16
"Когато любовта се превръща в поезия..."
Имаше и такава песен. И май още звучи...
цитирай
14. mmagy - Утринно розово, сънено нежно, у...
06.08.2009 16:24
Утринно розово,
сънено нежно,
уханно мечтание....

...и се събуждам....
:)
цитирай
15. анонимен - Еманация на погалването...
06.08.2009 16:27
Е, да... те - хубавите жени са само за погалване с погледи и... мокри сънища...
Ех, младост - сладост!!
Ох, старост - нерадост!
цитирай
16. lovehunter - хммммм...
06.08.2009 16:50
potrebitelskoime написа:
ПРОЩАЛНО

Никола Вапцаров

Понякога ще идвам във съня ти
като нечакан и далечен гост.
Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.

Ще влезна тихо, кротко ще приседна,
ще вперя поглед в мрака да те видя.
Когато се наситя да те гледам,
ще те целуна и ще си отида.




Не съм адвокат на Краси, но това което е написал, се нарича интертекстуалност.
цитирай
17. henzelski - По-скоро
06.08.2009 17:57
съм празнодумен, Goby3, ако питаш potrebitelskoime, например...;))
цитирай
18. henzelski - Нищо
06.08.2009 18:00
по-хубаво няма от това, ако всяка хубава жена се припознае тук, Анонимен 6. Та нали, българките са най-красивите жени...;)
цитирай
19. henzelski - Присъствието
06.08.2009 18:03
на ефирността е почти задължително, когато става дума за хубава жена, Мem...;)
Поздрави!
цитирай
20. henzelski - За три години
06.08.2009 18:08
с триста синини се покри от туй пусто тръшкане, Lubopitstvo...;) Забелязваш ли, как всички се радваме, че вече си добре, мила? От това по-добре, здраве му кажи! ;)))
цитирай
21. анонимен - Човек,
06.08.2009 18:12
кога работиш?
цитирай
22. henzelski - Doriana,
06.08.2009 18:15
тя тая болест при Lubopitstvo е била придружена и от много шум при туй нейно тригодишно тръшкане, малиииииий! Ти да не си и съседка, Doriana...;)))
цитирай
23. henzelski - Да, Lubopitstvo!
06.08.2009 18:21
Но и на други центрове негативно се отразява тая болест, ако е болест. А и ако се вгледаме по-внимателно в коментара ти...;)))
цитирай
24. elineli - Нежност
06.08.2009 18:22
галеща...шепти по мъжки...Красиво,Краси:)
цитирай
25. henzelski - Ако това
06.08.2009 18:25
е оригиналът, Potrebitelskoime, то моето е просто препис и не си заслужава вниманието на такъв ерудит като тебе...;) Благодаря ти, че си му го отделил!
цитирай
26. henzelski - Еlpidaa,
06.08.2009 18:27
ами то в тъмното, дип не се забелязва кой какво и от кого отнема...;)))
цитирай
27. henzelski - Помня
06.08.2009 18:30
тази песен, Еnige, но ако намериш и линк към нея, пусни го, моля те, тук!
цитирай
28. potrebitelskoime - ако трябва да бъда честен,
06.08.2009 18:31
заслужваваше си всяка отделена минута!

дори повече - организирах доста интересна дискусия, вклюваща съпоставка и анализ на двете произведения. изникнаха доста интересни неща в последствие.
като казуса с "розовата нежна раковина".
като цяло, упражнението беше доста полезно и неимоверно раздвижи мозъците на читателите ми.

поздрави,
потребителскоиме
цитирай
29. henzelski - И навярно чуваш
06.08.2009 18:33
"Мечтание"-то на Шопен как отзвучава, Мmagy...;)
цитирай
30. анонимен - "Когато любовта се превръща в поезия..."
06.08.2009 18:35
http://vbox7.com/play:855d3a95
цитирай
31. henzelski - Ами аз
06.08.2009 18:37
като не съм жена, Анонимен 15, откъде да знам хубавите жени за какво са...;) Благодаря ти, че ме осветли по темата! ;)))
цитирай
32. henzelski - Lovehunter,
06.08.2009 18:39
личи си университетската ти подготовка!
Благодаря ти, приятелю!
цитирай
33. henzelski - Нощна
06.08.2009 18:40
смяна съм, Анонимен 21...;)
цитирай
34. henzelski - Казано честно,
06.08.2009 18:49
радвам се, че съм ти бил полезен, Potrebitelskoime! А се надявам и с други мои неща да допринеса за последващи дискусии в blog.bg.
Поздрави и на теб!
цитирай
35. potrebitelskoime - 16. lovehunter
06.08.2009 18:51
доста любопитно е това, което казваш. можеш ли да дадеш примери за интертекстуалност?
благодаря предварително!
цитирай
36. henzelski - Благодаря ти,
06.08.2009 18:56
Ел! Красотата е навсякъде около нас, но ние, загледани в себе си и своите проблеми, все по-рядко поглеждаме към нея...
цитирай
37. henzelski - Благодаря ти
06.08.2009 19:01
за линка, Анонимен 30, независимо дали си Еnige или не...;)
цитирай
38. анонимен - Скарлет
06.08.2009 19:46
О.... много, много нежно и красиво!!!
цитирай
39. lubopitstvo - Хензелски :)
06.08.2009 20:33
Хензелски си е хензелски,
Вапцаров е Вапцаров,
всеки с нещо уникален,
всеки с нещо специален :)

Хензелски, всяко зло за добро, след моето тръшкане, настъпва всенародна радост :)

Потребителскоиме, вярно голяма мозъчна гимнастика падна при теб. Дай, Боже, всеки ден така :)
цитирай
40. henzelski - Нежна
06.08.2009 20:35
и красива да е вечерта ти, анонимна Скарлет! ;)
цитирай
41. bobsun123 - Добър вечер!)
06.08.2009 20:50
Много ми хареса това стихче!Само два куплета,а казва толкова много!Мило е!)
цитирай
42. henzelski - Добра да е вечерта
06.08.2009 20:54
и за теб, Bobsun123! Радвам се, че ти е харесало стихчето...;)
цитирай
43. henzelski - Potrebitelskoime от коментар 35,
06.08.2009 21:01
"Човек се учи, докато е жив"...;) Ако Росен е възпрепятстван да ти отговори, мога и аз да ти дам някои насоки. Предлагам ти да започнеш оттук: http://liternet.bg/publish7/kdemireva/intertekstualnost.htm
А иначе как върви дискусията, Рotrebitelskoime? ;)
цитирай
44. henzelski - Lubopitstvo,
06.08.2009 21:15
извинявай, че съм те пропуснал в навалицата, а и тъмно стана, та зор се вижда...;)) Ти си продължавай с тръшкането и току-виж всенародната радост прераснала в интернационална...;)))
Благодаря ти за разяснението, мила, а potrebitelskoime ще разбере за какво иде реч, но изглежда повечко време му е нужно...;)))
цитирай
45. elpidaa - Ел! Красотата е навсякъде около ...
06.08.2009 21:26
henzelski написа:
Ел! Красотата е навсякъде около нас, но ние, загледани в себе си и своите проблеми, все по-рядко поглеждаме към нея...


...и забравяме, че гледайки към нея...я отразяваме...и сме/ставаме красиви :)
цитирай
46. lubopitstvo - Знаеш отношението ми към теб
06.08.2009 21:33
и ако лекомисленото ми участие в дискусията те е обидило, моля за извинение.
Вапцаров е уникален, но и ти си талантлив поет.
цитирай
47. potrebitelskoime - хензелски,
06.08.2009 21:37
това го прочетох още преди да запитам. също така прочетох още доста материали по случая :)
от примерите дадени там, не открих тази връзка, която съществува между двете творби в моята съпоставка и за да не се объркам, ще зачакам отговора на капацитета с нещо подходящо за ситуацията.
но мерси все пак за услужливоста!
инак дискусията върви чудесно.
а вие как ще коментирате "в розовата нежна раковина"?
и мислите ли, че фразата съдържа дълбоко еротичен подтекст и кореспондира с текста, който съм дал за пример от пиесата "Монолози за вагината"?
цитирай
48. enige - "Когато любовта се превръща в поезия" на Масимо Раниери
06.08.2009 22:28
http://vbox7.com/play:3a3ba732
То хич не било трудно да се намери тази песен!
Обичам Любовта!
Нека всички да бъдат щастливи със своята любов - поздравът е за всички в този блог.
цитирай
49. enige - от ениге - не пиша като
06.08.2009 23:01
анонимен-достатъчна ми е анонимността на ника.
А това , че друг така светкавично е реагирал просто доказва колко лесно намираема била песента - преди 2-3 години доста иа търсих
цитирай
50. hel - Много нежно и влюбено! Поздрав!
07.08.2009 02:10
Много нежно и влюбено!
Поздрав!
цитирай
51. henzelski - Интересна
07.08.2009 05:04
гледна точка, Еlpidaa...;) Красива, бих казал!
цитирай
52. henzelski - Lubopitstvo,
07.08.2009 05:18
ти пък! Защо да е лекомислено участието ти в общуването помежду ни? / Дискусиите са приоритет на умниците или поне на тези, които се мислят за такива. Хайде сега да не давам примери, че нещо не ми е примерно...;))) / Нищо не ме е обидило, Lubopitstvo, а и няма как да ме обиди чувството ти за хумор! Не виждам за какво да те извинявам, затова ти казвам: Добро утро, Lubopitstvo!
цитирай
53. henzelski - Рotrebitelskoime,
07.08.2009 06:47
ако вие сте го прочел, преди да попитате или след това, мнозина тук сме го изучавали. И се предполага, че съм го взел предвид, когато съм писал стихотворението си. Но вие, започвайки "дискусията" в своя блог, сте го нямал предвид. Защото ако го имахте, тя щеше да е излишна. Както и въпросът ви към Lovehunter, с когото сме бивши колеги от университета.
Дадох линк към тази статия не заради примерите, посочени там, а за да си изясните що е то интертекстуалност, Рotrebitelskoime. И ако сте го сторил, сам можете да си потърсите и намерите примери, вместо да чакате някой друг да ви ги дава. Още повече че се обръщате към Lovehunter в моя блог, без да знаете кога той пак ще го посети и дали ще прочете точно вашия коментар...
След като не сте ме поканил да участвам в така наречената дискусия, Рotrebitelskoime, не очаквате да съм запознат с вашите изпълнения там, нали? А и какво толкова има за коментиране в посочения от вас стих, не разбирам! Пределно ясно е, че става въпрос за ушната раковина, тъй като предходният стих завършва с глагола "шептя", който от своя страна пряко кореспондира с раковината, а трябва да се има предвид и "разпиляната коса" в следващия стих... Моля да ме извините, че ви обяснявам като на ученик, Рotrebitelskoime, но в този си коментар вие ми приличате най-вече на такъв...;)))
цитирай
54. henzelski - Присъединявам се
07.08.2009 06:51
към твоя поздрав, Еnige!
цитирай
55. henzelski - Еnige,
07.08.2009 07:03
това означава само, че песента си заслужава...;)
цитирай
56. henzelski - Добро утро,
07.08.2009 07:05
Нel и поздрави от планината!
цитирай
57. potrebitelskoime - хензелски,
07.08.2009 08:28
толкова много думи, за да ми кажете, че всичко се подразбира от самосебе си, но само от хора с университетска школовка :)
за нещастие, моето икономическо образование не може да натежи като фактор, така че ще заложа на природния си интелект.
та иде реч за това, че на мен не ми трябваше цял курс в университета, за да разбера прекрасно смисъла на интертесткуалността и да направя препратки от примерите там, към примерите тук. в случая, смятам, че сте прекалил с интертекстуалността и заемките са доста повече от необходимото, за да се говори за интертекстуалност.
да не говорим, че погледнато чисто технически, стихотворението ви е слабо и като цяло - клиширано. за разлика от други ваши, които ми харесват :)
хайде, и не си го слагайте толкова навътре.
и честно казано, няма значение, кой е учителя и кой ученика - важното е да се обменят знания, а аз покрай вас попълних една своя празнина.
цитирай
58. ninaantonova - Ех, че хубаво си го написал!
07.08.2009 08:36
Толкова е хубаво да си влюбен, а това може да го напише само влюбен човек. Радвам се, че се докоснах до красивото и нежното, поднесено с толкова много чувство от теб. :)
цитирай
59. анонимен - henzelski и сега при толкова коментари
07.08.2009 08:45
ако не кажеш коя е жената ...
така де, нали блога сме си едно семейство!!!
цитирай
60. lubara - Поздрави !
07.08.2009 08:52
Оооооо !
цитирай
61. анонимен - Е, сега, коя . . . . . . .
07.08.2009 09:27
Не личи ли, и всички са малко. Т`ва с тага нещо примамка. Или нов "конкурс" в блога - "коя да стане едната". Тук има ли моногамни дами - за немоногамни Поети :DDD
цитирай
62. анонимен - ...не им казвай,не разваляй Магията...
07.08.2009 09:30
http://vbox7.com/play:55f53010&al=1&vid=1465610
цитирай
63. henzelski - Рotrebitelskoime,
07.08.2009 11:44
ако всичко се подразбираше от самосебе си, вие нямаше да напишете вашите коментари, лишавайки ме от удоволствието да ви отговоря...;))
Понеже прекрасно сте разбрали "смисъла на интертекстуалността", бихте ли ме осветлили какво означава, в частност, че аз съм прекалил с нея, и как вие като цяло си представяте това прекаляване...;)))
За щастие знам, че получаването на икономическо образование изисква някакви познания по математика и като така, вие ги имате. Когато казвате, че "заемките са доста повече от необходимото", визирайки едно стихотворение от осем стиха, те би трябвало да бъдат над 50%. Тоест, да ги има в поне 5 от 8-те стиха. И ето сега остава само да ги посочите тези заемки в съответните минимум 5 стиха.
Ако се разровите в моя блог, Рotrebitelskoime, ще разберете, / дай, боже! /, че негативните мнения за моите текстове не си ги слагам толкова навътре, също както и позитивните. А иначе непрестанно правя усилия да се харесат на целия свят нещата, които пиша, но засега не успявам. Вие сещате ли се за някой успял в това отношение? ;))
"Колкото повече знаем, толкова повече не знаем", така че нека не се заблуждаваме взаимно, относно обмяната на знания...;)
цитирай
64. kass - henzelski
07.08.2009 11:58
Хубаво ти е стихотворението...
цитирай
65. henzelski - Ninaantonova,
07.08.2009 12:00
и твоят коментар е на влюбен човек, мисля си...;)
цитирай
66. henzelski - Ами
07.08.2009 12:07
да ти кажа, Анонимен 59, що да не ти кажа?! Нейното име е Хубава Жена...;)
цитирай
67. henzelski - Поздрави
07.08.2009 12:09
и на теб, Любо!
Оооооооойларипи...;)))
цитирай
68. henzelski - Нищо чудно
07.08.2009 12:15
и да личи, Анонимен 61...;)) Т'ва с тага си е това с тага и нищо повече. А относно моногамните дами и немоногамните поети, къщата ми - накрая и нищо не зная, Анонимен...;)))
цитирай
69. henzelski - Анонимен 62,
07.08.2009 12:17
казах им вече...;)))
Благодаря ти за линка!
цитирай
70. henzelski - Кass,
07.08.2009 12:18
радвам се, че ти харесва!
цитирай
71. az1961 - Прекрасно е ! --------------...
07.08.2009 13:51
Прекрасно е !
------------------
Поздрав от Бургас :)
цитирай
72. doriana - 22. henzelski
07.08.2009 13:58
Не, ама на младини и мене ме тресеше. Ама вече съм си намерила илач, "възраст" му се вика!
Такива ми ти работи!
:)))
цитирай
73. lagrima - Красиво е!
07.08.2009 14:41
Красиво е!
цитирай
74. lovehunter - Ауууу
07.08.2009 15:49
тук се се е заформило скандалче... ще се върна, да нзема участие.
цитирай
75. lovehunter - potrebitelskoime
07.08.2009 16:57
Съжалявам, че един мой коментар стана причина за такъв пожар по високите етажи на гората ти.
За литературните текстове трябват не по-малко време и познания, за да можеш да им влезеш под "кожата", отколкото за икономическата наука. В този смисъл, ако една матиматическа мисловност се сблъска с различна нагласа, говорим за лаизъм. Затова, възприемането на текста става интуитивно и сетивно, преди всичко, и мисълта не може да прекрачи отвъд - там е друга материя, непозната за тази мисъл. Достойното поведение е да се остане при първичното възприятие, а не да се влиза в непозната материя. А познанията няма как да се придобият от един, пет или десет месеца. Като при всяка наука трябва много време, трябва вътрешното "аз" да е ситуирано подходящо, механичният прочит, обаче, не води към познание,
а е задължително, т. нар., културологично наслагване и утаяване. Един постоянен процес, продължаващ до края на живота ти и след него...
При икономиката, ако има еднократни актове, решаващи даден проблем, при литературата - НЯМА.
Не демонстрирам с горното някаква университетска интелигентност, а само привеждам дреболии, които са нещо повече от интуиция.
И не искам да влизам в повече полемики по въпроса, докато не минеш първи клас:) - който има вагласата да разбере тези неща, ще разбере. За другите - няма смисъл.
Не се заяждам, не съм такъв човек.
Бъди здрав!

П.П. Аз се извинявам на Краси, че използваме блога му за махленски разговори. Ако искаш и ти направи същото и да приключваме?
цитирай
76. potrebitelskoime - четете, хензелски, четете
07.08.2009 17:21
както казах, това е едно от малкото ваши неща, които не ми харесват. не само заради приликата с Вапцаров, който е един от любимците ми. слабо е като конструкция, изразни средства и внушение.

инак имате чудесни попадения, за което ви адмирирам.

колкото до броенето, за щастие литературата не е точна наука и трудно може да се подложи на такова. и все пак, приликите не започват от думите. прилика е самата форма на стиха, начина на изказ, идеята и начина по който тя се развива, дори броя на стиховете. прилика са и общите думи и фрази. прилика е и самата атмосфера, която се пресъздава. и такива ми ти работи.

колкото до образованието и знанията, предполагам добре знаете, че няма особена връзка. виж, между любимото хоби и знанията, връзката между двете е доста по-обоснована. за щастие, при мен тя съществува, и в образованието, и в хобито, така че сте на прав път - доста добре се справям с цифрите и статистиките :)
колкото до харесването, не това е целта на писането. а и не трябва да бъде. пишете, ако ви харесва. пишете, ако имате нужда да пишете. тогава няма да има значение кой ви харесва и кой не, защото ще сте удовлетворили вече своята най-важна потребност.
от мен - всичко добро!

поздрави,
потребителскоиме


ПП това приятелче, лавхънтър нещо доста се е превъзбудило. може би нещо лова не върви, м? :D

И още една добавка към този, защото Хензел, не можете да нападаш неоснователно, и да триеш доводите на опонента си - ти си едно малко страхливо човече. Ако продължаваш да триеш коментарите ми, ще пренеса цялата ти малка мръсна същност в моя блог, където ще я раздробя на парчета, та всеки да види какво се крие вътре. А то е нищо - едно голямо нищо :))) Айде, след малко бегам на море, а ти помисли пак, преди да триеш коментари, моя сладка раковинке.
цитирай
77. potrebitelskoime - лавхънтър,
07.08.2009 17:31
тъй като гледам си ми отделил подобаващо внимание, няма как да пропусна да ти отговоря персонално. честно казано не успях да прочета цялото твое излияние, изпъстрено с термини и високопарни фрази.
това е сигурен признак за лаизъм, в най-висша форма, като и опит за изтъкване на знания и опит, което е меко казано смешно.
виж, хензелски е друго нещо - простичко и ясно обясни гледната си точка, без да изтъква, колко е начетен и ерудиран, което му прави чест.
ти си просто камбанка - куха и дрънкаща.
инак откак се помня, а това е доста време, съм се посветил на своето любимо хоби и претендирам да имам някакви, макар и извън университетски знания по въпроса.
мисля, че не заслужаваш повече време от това, което ти отделих :)

ПП за да не си кривя душата, имаш готини неща. това обаче не променя мнението ми за теб като личност, а то е изключително ниско.
цитирай
78. loli - Какво мога да кажа..
07.08.2009 17:44
Какво мога да кажа? Пак си написал красиво стихотворение!
Вземи сега и напиши едно грозно, за да видя, как усещаш грозотата!!
цитирай
79. svetlamila - :)
07.08.2009 19:10
А, не! Не си отивай, чуваш ли не тръгвай... :))))
цитирай
80. fabula - а тя, в този момент
08.08.2009 02:42
се разсънва
и се сблъскват усмивките ви
като те спъват и ти не си тръгваш
защото на масата има чаши с кафе
а слънцето му налива
аромат на море :)))
цитирай
81. henzelski - Добро утро,
08.08.2009 04:17
Аz1961! ;)
Поздрави от планината!
цитирай
82. henzelski - Doriana,
08.08.2009 04:22
"На любовта всички възрасти са покорни", както е казал поетът. Така че не се оправдавай...;)))
Добро утро!
цитирай
83. henzelski - Красив
08.08.2009 04:26
да е денят ти, Lagrima...;)
Добро утро!
цитирай
84. henzelski - Lovehunter,
08.08.2009 04:31
не си заслужава труда...;)
цитирай
85. henzelski - Мисля
08.08.2009 04:34
по въпроса за грозното стихотворение, Лоли...;))
Добро утро!
цитирай
86. henzelski - Svetlamila,
08.08.2009 04:36
щом казваш, да взема пък да остана...;)))
Добро утро!
цитирай
87. henzelski - Пия
08.08.2009 04:39
едно кафе за твое здраве, сестра ми. С аромат на гора е...;)
Добро утро!
цитирай
88. henzelski - "Товарищ Сталин,
08.08.2009 07:53
въй большой учонъй!
В езикознание
въй просто корифей!
А я простой
советский заключонъй,
не комунист
и даже не еврей..."

Това ти шепна в розовата раковина, Рotrebitelskoime, за да бъда в тон с твоите коментари. И ме извини, че не казвам "вашите"! Просто още не съм се разсънил...

"и все пак оригиналът си звучи по-добре", казваш ти във встъпителния си коментар тук, цитирайки "Прощално" на Никола Вапцаров. Трябва или да си много глупав, или достатъчно злонамерен, за да започнеш така "дискусията". Впоследствие, каниш друг блогър да се включи в дискусията и когато той го прави, ти се нахвърляш върху него, изкарвайки на преден план мнението си за Lovehunter като личност, което е недопустимо в една дискусия. А и в моя блог също. Би трябвало да ти изтрия последния коментар, но го оставям само защото е класически пример за злонамереност. И е видно за всички, които четат в блога ми. А ако някой си направи труда да проследи пренията между нас, ще разбере кой тук звучи като "камбанка - куха и дрънкаща". Между впрочем, ако е куха, няма как да бъде дрънкаща, но това са подробности, на които ти не обръщаш внимание, а трябва. За да не пишеш глупости от рода на "слабо е като конструкция". Ах, нима?!
Само с претенции "за някакви знания по въпроса", дискусия не става. И като казваш, че заемките ми били "доста повече от необходимото" / а колко е необходимото? /, показваш на практика, че нямаш дори минимална представа, що е туй заемка. Нека ти го обясня простичко като за тебе. Когато заемаш от някого нещо, правиш това едно към едно. Класически пример за заемка в литературата е включването на цитат в авторски текст, на който абсолютно по нищо не му личи, че е цитат. И като така, твоето твърдение, че заемките ми са доста повече от необходимото, е смехотворно. Всъщност, в стихотворението ми няма нито една заемка от "Прощално". Не споменах ли нейде из коментарите, че много съм внимавал, когато го писах... А що се отнася до приликите, те са си направо задължителни, когато различни автори по различно време навсякъде по света разработват една и съща тема. Интертекстуалност...
Рotrebitelskoime, когато човек като тебе си изпусне нервите, изведнъж лъсва неговата истинска същност на самовлюбен Нарцис. Точно това ти направи в последния коментар, запознавайки ме със себе си. Този никнейм е просто един от многобройните, които имаш тук. Но и с който друг ник да беше се появил в моя блог, нямаше да понесеш отговора на Lovehunter. Той те смаза, стари друже, а ти не можа да го понесеш. И хоп! - издънка в караулното! "Високопарни фрази", казваш, имало в неговия отговор. Но не даваш пример, белким стане ясно какво разбираш ти под "високопарна фраза". Ами да ти го дам аз този пример: "...на мен не ми трябваше цял курс в университета, за да разбера прекрасно смисъла на интертесткуалността..." Не само че не си разбрал смисъла, както постоянно ни го доказваше, ами и в бързането да се изфукаш си объркал правописа на сложната / най-вече за тебе! / дума. Ех, товарищ Сталин...
Не си прави труда да ми отговаряш, защото с този мой коментар слагам край на дискусията между нас тримата.

цитирай
89. henzelski - Предупредих те,
08.08.2009 08:48
Potrebitelskoime! Дискусията свърши, приеми го и се дръж като разумен човек!
цитирай
90. dennis - ...или еманация на съня на мъжа ;))
08.08.2009 09:21
защото и както пише Балзак в своя катехизис за брака - Физиология на брака, трябва да сме винаги на щрек и с лек сън до красивата жена...но ние сме над тези неща, нали Краси?! :)))
цитирай
91. henzelski - Сме, Деннис!
08.08.2009 09:27
Особено когато не спим до красивата жена, а само отвреме-навреме влизаме при нея, за да я поздравим с "Добро утро!"...;)))
цитирай
92. enjoy6 - Усмихна ме!:)
08.08.2009 18:13
Поздрави!
цитирай
93. henzelski - Енджей...
08.08.2009 18:26
Усмихната бъди
повече дни!;)
цитирай
94. svetaemoi - Липсваше ми скъпи:))))
08.08.2009 22:38
Вчера.И преди това :))
Тук е пълно с предизвикателства за създаване на хаос:)))
Можеш ли да ми приготвиш омлет?Моля :))))
цитирай
95. sahaj - много е добро
08.08.2009 23:21
напомня ми на едно стихотворение на Вапцаров
Прощално май беше ако не се лъжа
цитирай
96. henzelski - Ах, скъпа...;))
09.08.2009 08:44
И при мен е така. Да слеем липсите си, викам...;)))
Как го предпочиташ омлета, скъпа? И в какво съотношение да са съставките? ;)))
цитирай
97. henzelski - Да,
09.08.2009 08:50
"Прощално" е, Sahaj! Просто "сюжетът" и на двете стихотворения е един и същ.
Ако ти остане време, прегледай коментарите за този постинг. Има интересни неща, според мен.
цитирай
98. tili - Промъквам се в
09.08.2009 12:28
тарапаната, само да ти пожелая щастие и да ти поднеса това, Поете:
http://www.youtube.com/watch?v=GDirNhQ1Gq0
цитирай
99. tonito390 - ...изненада....
09.08.2009 12:56
...с чудесното стихче!Хубаво и...тъжно.Винаги някой си тръгва.
цитирай
100. ka4ak - 11:34 - henzelski Гласове от създаването: 11000 Краси по голямо погалване от това, здраве му кажи!!!
09.08.2009 12:59
Благодаря ти приятелю!!!Добре че не си мадама!!!
цитирай
101. svetaemoi - Почти винаги,
10.08.2009 01:17
традиционното е най-доброто,скъпи:))))
Но обичам изненадите :))))
Добро да е утрото ти,и спокоен деня :P
цитирай
102. palisandar - Шепот на завръщане в раковината, ...
10.08.2009 08:22
Шепот на завръщане
в раковина,
розовееща
на Ничията земя.


–––––––––––––––––––
Вам поручик, Маря Иванна поздрави изпраща. Добро утринно, с предчувствие за румянец крушов. ;))

цитирай
103. veselinvalev - ЗА “ПРОЩАЛНО” и “ЕМАНАЦИЯ НА ПОГАЛВАНЕТО”
10.08.2009 12:37
ЗА “ПРОЩАЛНО” и “ЕМАНАЦИЯ НА ПОГАЛВАНЕТО”

Тъй като в поставените съпоставки от potrebitelskoime между двете произведенията – “Прощално” на Никола Вапцаров и “Еманация на погалването” от Красимир Едрев подтекстът е всъщност въпрос “Има ли плагиатство или не?”, ще дам моя категоричен отговор: Няма плагиатство. Плагиатство означава буквално или косвено преписване. Стихотворението на Едрев е класически пример за точно назованата от lovehunter интертекстуалност. Тя може да е съзнателно търсена, може да е и безсъзнателно намерена. Това няма значение в случая, защото творческият процес е деликатна за науката тема. Интертекстуалността е вид кореспонденция с друга творба (в случая класическото за българската литература стихотворение на “Прощално” на Вапцаров). Но тази кореспонденция не е преписване (плагиатство) на творбата. Тя е интерпретация (може да е на основната темата, както е в случая – героят идва в съня на любимата и си отива, може да е просто в някой детайл, намекващ за творбата). Приликите в този случай са в еднаквия брой стихове (тоест две четиристишия), в една ритмична стъпка (ямб) и в сходните действия на лирическия герой. Ако оголим двата текста от очевидните си разлики и оставим приликите ще получим следното:

ПРОЩАЛНО
(Никола Вапцаров)

Понякога ще идвам във съня ти
.....................................................
......................................................
ще те целуна и ще си отида.



ЕМАНАЦИЯ НА ПОГАЛВАНЕТО
(Красимир Едрев)

.....................................................
В твоя сън на пръсти се отбивам.
......................................................
.......................... После си отивам.

В творбата на Вапцаров има молба на лирическия говорител към лирическата героиня за нейни евентуални действия:

“Не ме оставяй ти отвън на пътя,
вратите не залоствай.”

Защото лирическият говорител е:
“като нечакан и далечен гост.”

В творбата на Едрев лирическият говорител няма драматичното самосъзнанието на “нечакан и далечен гост”. Той е просто нежен любовник. И тази разлика в двете творби е очевидна. В едната творба има драматизъм (Вапцаров). В другата няма такъв (Едрев).
Творбата на Вапцаров акцентира съзерцанието върху спящата любима. Творбата на Едрев акцентира върху еротичните усещания със спящата любима. И тази разлика е много очевидна.
И за неспециалисти в областта на литературния анализ, мисля.
И тази разлика е еманирана, еминирана и кодирана още в заглавията на двете творби: “Прощално” и “Еманация на погалването”.
цитирай
104. henzelski - Благодарности,
10.08.2009 14:26
Лили!
Нека и за теб е перфектен днешният ден...;)
цитирай
105. henzelski - Не тъжно,
10.08.2009 14:29
а хубаво ми стана, че съм успял приятно да те изненадам с моето стихче, Тonito390...;)
цитирай
106. henzelski - И аз благодаря,
10.08.2009 14:33
че намина, Владо! Но не е погалване това с 11000-то, а здрависване...;))
Жив и здрав бъди!
цитирай
107. henzelski - Добро
10.08.2009 14:36
ми беше утрото и спокоен е денят ми, щом ти така си пожелала, скъпа Svetaemoi...;)
цитирай
108. henzelski - Вам,
10.08.2009 15:02
Маря Иванна, изпращам поздравите си от Ничията земя и ви се усмихвам топло! ;)
цитирай
109. tili - Така обичам - всичко по
10.08.2009 15:24
рафтовете. Идеален ред въведе Веско Вълев! Закова нещата с този анализ. Обичам блог.бг.
Браво на Краси и Вълев!!!
цитирай
110. henzelski - В коментар 57
10.08.2009 15:29
potrebitelskoime казва следното: "...важното е да се обменят знания, а аз покрай вас попълних една своя празнина." Да се надяваме, Веско, че след твоя професионално написан коментар potrebitelskoime ще попълни още една своя празнина. Да се надяваме, макар че не знам защо се сещам за ето това: "Надежда всяка тука оставете!"...
Благодаря ти, че се отби и коментира, Веско!
цитирай
111. henzelski - Лили,
10.08.2009 15:41
най-хубавото е, че Веско Вълев не спестява абсолютно нищо и никому в коментара си. Което е типично за него, между впрочем. Ако имаше и най-малкото съмнение за плагиатство, той веднага би го извадил на показ, без окото му да мигне.
цитирай
112. comfy - Привет, приятелю! :)
10.08.2009 17:07
Не, не съм чел коментарите, за да не ми влияят... но прочетох няколко пъти сътвореното от теб...

Аз го прочетох така:

Добро утро, тихичко шептя
в розовата нежна раковина.
И докосвам разпиляната коса...
В твоя сън на пръсти се отбивам.

И отпивам аромата на дъха
и ухание на облаче копринено -
ала веднъж. После нещо не достига -
и от мене си отива... Розово-малинено...


:)) Сори, ако този прочит не е бил замислен от теб... ;)

Поздрави! ;)
цитирай
113. henzelski - Ако беше замислен от мен,
10.08.2009 17:34
да съм го написал, друже! ;))) Ала бих заменил "после" с "но", че инак се загубва ритмиката.
Поздрави от единия край на Шипченския проход за другия край! ;)))
цитирай
114. iliada - Краси!
10.08.2009 19:56
Просто добре написано!:))
Поздрав!
цитирай
115. snejkata - Mai
11.08.2009 09:08
naistina nqkoi mnogo e vluben
цитирай
116. henzelski - Ама
11.08.2009 11:53
и за просто написаното, Илиана, акъл се иска, нали...;)))
цитирай
117. henzelski - Snejkata,
11.08.2009 11:55
ти да си срещала някой от зодия Близнаци, който да не е влюбен? Защото аз не съм...;)))
цитирай
118. анонимен - za lubovta i oshte neshto...
11.08.2009 18:40
henzelski написа:
ти да си срещала някой от зодия Близнаци, който да не е влюбен? Защото аз не съм...;)))

Знам само,че само истински влюбен човек може да напише такива стихове....!!!!
цитирай
119. henzelski - Всеки
12.08.2009 12:25
може да напише такива стихове, Анонимен, стига да знае азбуката и да може да я прилага, разбира се...;))
цитирай
120. sofiya - Ех, щом за теб погалването е...
13.08.2009 10:05
еманация....наистина мъжеството ти е огромно. За жалост хората наоколо почти забравят за....погалването - и в пряк, и в преносен смисъл. Предпочитат шамаросването като еманация:)))) Привет!
цитирай
121. henzelski - Привет на София!
13.08.2009 17:59
Шамаросването е друг вид излъчване...;)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: henzelski
Категория: Изкуство
Прочетен: 4425574
Постинги: 392
Коментари: 17661
Гласове: 74434
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930