Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2009 00:32 - Полунощно
Автор: henzelski Категория: Изкуство   
Прочетен: 12071 Коментари: 61 Гласове:
27



Това стихотворение от 50-те мои любими няма заглавие. А и за неговия автор зная само, че е съвременен немски поет. В оригинал графиката на стиха представлява пирамида, но понеже аз съм го чел единствено в превод, без да знам и кой го е превел, ще го публикувам тук така, както го видях за първи път.

Децата
на шега замерят
жабите
със камъни.
А жабите
наистина умират.





Тагове:   жаби,


Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stix - :(
18.07.2009 00:39
Как така изведнъж стана толкова прозаичен???
А беше събрал цялата лирика в себе си...
цитирай
2. henzelski - Прозаичен?
18.07.2009 00:42
Не те разбирам, Stix!
цитирай
3. stix - С това стихче описваш нещата от ж...
18.07.2009 00:52
С това стихче описваш нещата от живота, без да вложиш и грам чувства, а те познаваме като човек на емоциите... :) ... лиричен, драматичен... :)))
цитирай
4. henzelski - Ти
18.07.2009 00:57
прочете ли встъпителните изречения, Stix?
цитирай
5. ka4ak - страхотно,много истинско!
18.07.2009 01:00
наблюдавал съм го,и не го осъзнават,а са невинни...
цитирай
6. yasmmina - жестока игра,но кой да им каже
18.07.2009 01:01
Хареса ми...няма лоши деца,има ненаучени.А иначе ми се струва от източните форми или греша?
цитирай
7. kundalini - като продължение
18.07.2009 01:02
възрастните гледаме с усмивка
как "децата на шега....."

"А жабите...." - тях кой ги забелязва , просто някакви си жаби:(
Понякога насилието ей така се ражда - неосъзнато, в играта....или е просто нашата природа
уморени, полунощни мисли...
цитирай
8. henzelski - Имаш
18.07.2009 01:02
набито око, Владо...;)
цитирай
9. palisandar - Дали само деца ?
18.07.2009 01:04
Дали само деца ?
цитирай
10. henzelski - И на мен
18.07.2009 01:06
ми се струва, че има повеи от Изтока, Yasmmina, но след като знам толкова малко за автора, нищо не мога да кажа. Все пак той е германец...
цитирай
11. henzelski - Някаквите
18.07.2009 01:11
жаби са част от някакъв си живот на някаква си планета, Кundalini.
Продължение на уморени полунощни мисли...
цитирай
12. henzelski - Да кажем,
18.07.2009 01:13
предимно деца, Рalisandar.
цитирай
13. eliana - Полунощно,
18.07.2009 01:14
за размисъл;двупосочно "жесток"стих; в 10 думи-поне 2 истини.
Според мен това е хайку,независимо,че авторът е германец.Спокойна нощ!
цитирай
14. henzelski - Не само
18.07.2009 01:20
ми харесва, Stix, влюбен съм в това стихотворение и то точно толкова, колкото и в останалите 49, едно от които е "Господи, колко си хубава..." на Христо Фотев. Продължавам да не разбирам обаче как моите разнообразни предпочитания ме правят прозаичен, поетичен или да речем драматургичен...;)
цитирай
15. henzelski - Не е,
18.07.2009 01:22
Еliana! Твърде дълго е за хайку, а и няма характерните белези на този жанр.
цитирай
16. mamas - Пирамида!
18.07.2009 10:15
"По отношение на формата има още:
- фигурни стихове или калиграми - стихове в разнообразни форми (звезда, кръст, триъгълник, пирамида и др.), комбинирани често и с краесловия (акростих, мезостих, телестих);"
Формата на стиха в оригинал носи своите послания.
Ако на върха на тази пирамида са децата, а в основата умиращите "жаби", за мен посланието е ясно: градежът е нестабилен. Нещо по средата липсва:
"5. ka4ak - страхотно,много истинско!
наблюдавал съм го,и не го осъзнават,а са невинни..."
Някой трябва да им помогне да го осъзнаят. Кой ли? Защото наистина:
"6. yasmmina - жестока игра,но кой да им каже
Хареса ми...няма лоши деца,има ненаучени."
И бедата е в лошия пример:
"9. palisandar - Дали само деца ?"

" Продължавам да не разбирам обаче как моите разнообразни предпочитания ме правят прозаичен, поетичен или да речем драматургичен...;)"
Твоите разнообразни предпочитания са истинско богатство и правят блога ти привлекателен за много хора.
Хубав ден!



цитирай
17. feq - Вероятно тези думи са заимствани от мисълта: ...
18.07.2009 10:18
"Децата хвърлят камъни по жабите заради забавлението, но жабите НЕ умират наужким" - Плутарх

Вероятно е!

И има страшно дълбок смисъл...
(на мен също ми харесва и в двата варианта!)
цитирай
18. henzelski - О, никакъв
18.07.2009 10:47
спор няма между теб и мен, Stix, нито пък "нещо като спор"! Тъй като стоим на диаметрално противоположни позиции, той се обезсмисля.
цитирай
19. henzelski - Благодаря ти
18.07.2009 10:49
за ТВОЯ коментар, Скарлет, както и за линка! А ти откъде познаваш музикалните ми предпочитания...;)))
цитирай
20. henzelski - Надявам се,
18.07.2009 10:51
че е така, Слава! ;)
Хубав да е денят и за теб!
цитирай
21. henzelski - Това
18.07.2009 10:55
на Плутарх за пръв път го чувам и съм ти безкрайно благодарен, че го публикуваш в блога ми!
Направо си е вариация по Плутарх, според мен...;)))
цитирай
22. henzelski - Скарлет,
18.07.2009 11:00
ама "от тук"
няма нищо за Dr. Hook.
;)))

Шегувам се! И още веднъж ти благодаря!
цитирай
23. feq - Тази мисъл, Хензел, съм си я копирала в постинга ми от миналата година "Настроение"...
18.07.2009 11:08
http://feq.blog.bg/zabavlenie/2008/09/27/nastroenie.238146

Този постинг е своеобразен вид тест - за себепознание...
ако не си го чел и ако имаш време...
Лек ден, поете!
цитирай
24. анонимен - Скарлет
18.07.2009 11:52
Скарлет към scarletpearl
Скъпа scarletpearl, не мога да разбера, защо е тази ревност, още повече аз не се пиша като теб... Не може ли да харесваме един и същ творец и неговите произведения?! И защо трябва някой да бъде в сянката на друг, след като ние с теб сме две много, много различни жени, а имената с които се представяме, първо не са еднакви, а и имат различно значение за всяка от нас. Не смятам, че другите ни определят по тях, защото всяка от нас си има свой стил на писане и мисля, ча хората от блоговете ни харесват точно за нашите разсъждения!!! А повярвай ми от твоите изкази тук, както и в другите блогове, ние с теб сме на двата полюса на различните жени. Аз никога не бих си позволила да те пратя по дяволите както ти го направи с мен! Е, не ти се сърдя, но искам да знаеш, че харесвам трима човека, които наистина имат великолепно творчество и изказ и ще ги чета колкото и да ти е неприятно. А това, че съм избрала името Скарлет, е защото героинята от "Отнесени от вихъра" по Маргарет Мичъл е много силна жена и аз смятам, че нося нейният дух. Просто така ми хрумна. Но си мисля, че твоето име няма нищо общо с това, което аз съм си дала. Така, че мила scarletpearl, не се чувствай моя сянка, защото ние с теб сме много различни ... То просто си личи... А аз също не се чувствам в твоята сянка, защото не смятам, че с нещо ти ме превъзхождаш!!! Е, това е от мен. Аз харесвам много творчеството на henzelski и не смятам да прекъсна да го чета. Или може би само за малкото докато съм на почивка със семейството си. Но бих се радвала да не изпитваш такава ревност от мен и ти да се включаваш където ти харесва, независимо дали аз съм си дала коментара или не. Ще се радвам да го превъзмогнеш това!!! ПРОСТО ЗАПОМНИ, ЧЕ НИЕ С ТЕБ СМЕ МНОГО, МНОГО РАЗЛИЧНИ ЛИЧНОСТИ И С МНОГО, МНОГО РАЛИЧНО ВИЖДАНЕ ПО ТЕМИТЕ ОТ ЖИВОТА! Хубав и усихнат ден на всички!!!
цитирай
25. анонимен - Скарлет
18.07.2009 12:02
Скарлет към henzelski
Искам да ти кажа, че харесвам всичко написано от теб и особено твоето творчество!!! А точно този стих мога да го оприлича с нападките и ревността на scarletpearl. Но аз съм прекалено силна жена и това няма да ме накара да се откажа от посещенията ми тук, защото всичко написано от теб ми харесва и е удоволствие да те чета! За малко ще съм по морето, но когато се върна ще прочета всичко, което си написал! Радвам се, че те открих и мога да се потопя в твоя свят!
Прохладен ден, но изпълнен с много усмивки!!!
цитирай
26. feq - Скарлет 1 и Скарлет 2 - номерирайте се и си подайте ръце!
18.07.2009 13:06
Тъй както има много еднаквости по света, така има и безброй различности, нали!

Бъдете себе си! Бъдете индивидуалности в еднаквостта...
какво тук значи някакъв си НИК - / Nik name /?
цитирай
27. анонимен - Скарлет
18.07.2009 13:09
Благодаря ти за подкрепата feq!!! Аз наистина смятам точно като теб, но нямаме нужда от номериране, защото сме с различни имена и много, много различни личности и изкази!!! Благодаря ти!!!
цитирай
28. iliada - :)))))))))
18.07.2009 14:57
Ах тези пакостници-децата!Питам се защо ли изпадам във възторг като чета този стих -нищо ,че не си го писал ти!:)))))))))))
цитирай
29. sorceress - Прочитайки стиха, се сетих за филм ...
18.07.2009 17:58
Прочитайки стиха,се сетих за филм на корейският режисьор Ким Ки Дук.Та,там едно дете беше завързало за една жаба камък,който й пречеше да плува.А скришом,зад детето стоеше учителят му и го наблюдаваше.На сутринта момчето се събуди с камък,завързан на гърба и едва вървеше.
-Намери жабата и я освободи-му каза учителят-а ако е вече мъртва,ще носиш този камък в сърцето си до края на живота!
В този стих обаче,ми се струва,че децата са просто сборен образ на всички нас,които понякога се държим по-зле и от деца и уж на шега,раняваме истински.
цитирай
30. yasmmina - колко сме различни
18.07.2009 19:22
sorceress написа:
Прочитайки стиха,се сетих за филм на корейският режисьор Ким Ки Дук.Та,там едно дете беше завързало за една жаба камък,който й пречеше да плува.А скришом,зад детето стоеше учителят му и го наблюдаваше.На сутринта момчето се събуди с камък,завързан на гърба и едва вървеше.
-Намери жабата и я освободи-му каза учителят-а ако е вече мъртва,ще носиш този камък в сърцето си до края на живота!
В този стих обаче,ми се струва,че децата са просто сборен образ на всички нас,които понякога се държим по-зле и от деца и уж на шега,раняваме истински.

Колко сме различни от азиатската култура като светоусещане .Дали азиатците са по-мъдри или ние сме по-егоистични?
цитирай
31. yasmmina - 1.Да 2.Да 3.Не 4.11€
18.07.2009 23:31
1.Да
2.Да
3.Не
4.11€
цитирай
32. ka4ak - Краси извинявай!След полунощно!
19.07.2009 03:16
Тъй като всичко тръгна от мен,съм длъжен да ви разкажа.Това за жабите много пъти се е случвало и съм взeмал отношение,но това друг път!През 99-та година открих моя търговски комплекс Принцеса!Тогава беше ерес да подобряваш околното пространство,направих детски площадки,алпинеуми ,градинки ,засадих дървета,екзотични растения,пейки,перголи с пълзящи по тях растения,чешма с чучурче декоративен кладенец с кобилица и ведро,малко езерце с водоскок и една 273 килограмова въртяща се мраморна топка,а над арката на водоскока една древна анфора от която се стичаше вода и гълъбите като съюзници непрекъснато кацаха и пиеха!Първо от съвета ми наложиха,жестоки глоби!Всички мои познати ме обявиха за луд и смятаха че това райско кътче ще бъде вандалски унищожено и само си хвърлям парите на вятъра.Да ви кажа откраднаха само две азалии и о чудо почнаха да хвърлят стотинки в езерцето и да си правят снимки!Обнадежден пуснах жива риба,докара ми я един снабдител на супера в комплекса 6 сома и 6 шарана по около 1.1/2кг.Всички се радваха и забавляваха на едрите риби,децата бяха във възторг!И точно тогава идва ред на любимото стихотворението на Краси!Обадиха ми се,че избиват рибата!Запалих колата и какво да видя 2,3,4,5 годишни деца хвърляха камъни по беззащитните риби и някой вече полумъртви агонизираха,под одобрителните възгласи на родителите!Стана огромен скандал,дойде и полиция!Те ме познаваха,но ме качиха на колата и уж ме закараха в районното!Закараха ме до нас и ми се извиниха,бяха гузни,но ми казаха,така ни наредиха!Просто исках да го споделя с вас,заради стихотворението!
Oт тогава унищожиха един кипарис,беше поливан със солена вода,а миналата година и една слива,пак по същия метод и 4-5 пъти вандали изпоритваха глобусите на градинското осветление!Но поне виждам,че и други вече облагородяват около търговските си комплекси!Има надежда!!!
цитирай
33. henzelski - Сенките
19.07.2009 08:13
са безплътни, Скарлет, и тяхното "преследване" е само в главите ни...
цитирай
34. henzelski - Фея,
19.07.2009 08:19
според мен, тази мисъл на Плутарх е всъщност, сентенциозна фраза и затова авторът на стихотворението, който и да е той, почти я е копирал. Както казва Еклисиаст: "Нищо ново под слънцето. Всичко е добре забравено старо." ;)
цитирай
35. henzelski - Анонимна Скарлет,
19.07.2009 08:28
уверявам те, че споменаването на сенките в коментар 26 на Scarletpearl няма нищо общо с теб. Неслучайно тя там казва: "...ти разбираш за какво говоря..." Ако визираше теб, Scarletpearl щеше да се изрази по съвсем друг начин.
цитирай
36. scarletpearl1 - Добро утро,Краси
19.07.2009 08:29
с този ти отговор / @39 / се успокоих,че имам поне едно нещо в главата си :)...пък било то и параноя за преследване :)..
Усмивки...от едно жабче ...:))
цитирай
37. henzelski - Към Анонимна Скарлет...
19.07.2009 08:34
Искам да ти кажа, че никаква ревност няма в думите на Scarletpearl, а само тъга и болка по повод нещо, което съвсем реално и се е случило.
цитирай
38. henzelski - Скарлет,
19.07.2009 08:37
не се извинявай, заради неразбирането на другите, моля те!
цитирай
39. henzelski - Така е,
19.07.2009 08:40
Фея! Никовете не значат нищо, но пък съвсем друго е, когато кажеш: "Какво тук значи някаква си личност", нали...
цитирай
40. henzelski - Илиана,
19.07.2009 08:42
ами най-вероятно защото си родена под знака на Възторга...;)
цитирай
41. henzelski - Sorceress,
19.07.2009 08:48
твоят коментар е един нов момент в разсъжденията на коментиращите тук. Ние все забравяме, че детето в нас често измества порасналия, тоест, уж порасналия човек...;)
цитирай
42. henzelski - Yasmmina,
19.07.2009 08:53
всяка една култура е различна от коя да е друга култура. Но надали това е на континентален принцип. Просто за нас така е по-удобно...;)
цитирай
43. henzelski - Silencemurmur,
19.07.2009 08:56
аплодисментите ти в случая са безкрайно неуместни, според мен, и ако говориш сериозно, разбира се...
Жабокът от "Шума на върбите"
цитирай
44. henzelski - Владо,
19.07.2009 08:59
според мен, всичко в този постинг тръгва от Плутарх, ама нейсе...;)))
цитирай
45. ka4ak - Плутарх е провокирал германеца,той тебе,
19.07.2009 09:17
а аз просто констатирам,че 20 века,нищо не са променили!
цитирай
46. henzelski - Докато
19.07.2009 11:14
ти кажа "Добро утро!", Скарлет, то обяд стана...;))
Усмивката ми за теб! ;)
цитирай
47. henzelski - Но пък
19.07.2009 11:15
вече живеем в следващите 20 века, Владо, така че нищо не се знае...;)))
цитирай
48. ka4ak - Kраси и аз това казвам,пък дано...;)))
19.07.2009 11:23
"Но поне виждам,че и други вече облагородяват около търговските си комплекси!Има надежда!!!"
цитирай
49. henzelski - "От
19.07.2009 11:37
твоите уста - в божиите уши", Владо! ;)
цитирай
50. feq - Хензел, ще се включиш ли в нашата игра?
19.07.2009 16:39
За 6 -те (не) важни неща, които ни правят щастливи...
погледни при мен, отправих ти предизвикателство!

А по повод Плутарх...
Плутарх е древногръцки историк, биограф, есеист и среден платонист. Плутарх е роден във видно семейство в Херонея, в областта Беотия в Гърция, град, разположен на около 32 километра източно от Делфи. Неговите трудове включват Успоредни животописи и Моралия (обичаи, нрави).

Плутарх е бил посветен в мистериите на Аполон и става един от жреците на делфийския оракул, като задължението му е било да тълкува предсказанията. Написва много книги на тази тема и за залеза на оракулите и старите вярвания, като възкликва в една от тях: "Великият бог Пан е мъртъв!"

И ето,... нещичко от мен
в този зноен, летен ден:

Невинни са децата в своята игра...
Играейки те не разбират сериозността,
че някой може да бъде наранен
и от играта да си тръгне победен...
Играчка - Плачка...
тъй от пам ти века,
във Игрите детски
пораства си Човека!
цитирай
51. henzelski - Фея,
19.07.2009 18:14
знам кой е Плутарх и даже съм го изучавал...;)
А що се отнася до 6-те (не) важни неща, ти си вторият човек за днес и общо третият, който отправя към мен това предложение. Нямам афинитет към подобни предизвикателства, откакто спрях да попълвам лексикони...;))

Фея, а при мен повява
и денят по-хладен става.
Моля се, дано не завали,
че на работа ще се върви.
цитирай
52. henzelski - Анонимен 58,
20.07.2009 06:58
коментиращите тук не са за подигравка. И на всеки, който си позволи да ги обижда, коментарът му бива изтриван. Съжалявам, Анонимен, но това е положението и ще те помоля да се съобразяваш с него!
цитирай
53. izvorche - привет, Краси!
20.07.2009 07:35
Бива си го немският хумор.

За мен децата са образ, който символизира определено ниво на невинност, непоквареност, липса на опит и т.н. Дали това е така - въобще не твърдя, защото многократно съм оставала удивена от изначалната им мъдрост и смели решения.

Силата на тази кратка форма е в нейната притчовост. От двете страни на едно събитие рядко можешм да открием единни в характеристиката им състояния. Уж събитието ги обединява: причината и резултата - а всъщност ... От едната страна е смехът, от другата - смъртта. От едната страна шеговитото подмигване и невинността, от другата - сериозните изпитания.

Пък и стара истина е, че когато боговете но Олимп пируват, хората страдат най-много.
цитирай
54. henzelski - Хм!
20.07.2009 13:14
Абе, личи си разликата между коментарите на учениците и учителката, Izvorche...;))
цитирай
55. andi2 - аз да си кажа за клипчето
20.07.2009 18:10
Енио Мориконе си е гений
:)
няма негова музика , която да не е станала шедьовър
:)
цитирай
56. henzelski - Напълно съм
20.07.2009 19:15
съгласен с теб, Аndi2!
Окарината тук е божествена. Ако това е окарина, разбира се...;)
цитирай
57. qbylkovcvqt - Децата се замярват с думи - не на ...
20.07.2009 19:58
Децата се замярват с думи -
не на шега...
С думи, поразяващи душата,
децата ни са без души -
ние ги убиваме наистина.
цитирай
58. henzelski - Разбираш ги
21.07.2009 09:16
тези неща, Qbylkovcvqt...;)
Благодаря ти за коментара!
цитирай
59. henzelski - Silencemurmur!
21.07.2009 09:20
Високомерието ти отива,
а не бива...;)
Я, дръж се, моля ти се,
по-човешки
и глупости недей да плещиш,
които също много ти отиват...;)
За тез', кои от туй разбират!
цитирай
60. eien - Много силно и не намирам никаква проза в написаното
28.07.2009 03:52
Можем само да се замислим.
Благодаря!
цитирай
61. henzelski - Така е,
28.07.2009 13:58
Еien...;)
Благодаря ти, че се отби и коментира!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: henzelski
Категория: Изкуство
Прочетен: 4424538
Постинги: 392
Коментари: 17661
Гласове: 74434
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930