Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.05.2009 08:27 - Пословично
Автор: henzelski Категория: Изкуство   
Прочетен: 11073 Коментари: 65 Гласове:
1



В моя край казват:
"Да спи зло под камък!"
И се молят така да остане.
Но то,
макар да е зло,
често сънува, колко добро
нявга било е...
И се стряска насън,
изпълзява навън
и тръгва да търси доброто,
и припознава се в него.
А то,
нали е добро, горкото...
Затова
в моя край казват:
"Доброто и злото вървят
ръка за ръка."
Но не, не е точно така!
Всъщност,
само доброто върви,
а злото се влачи подире му,
за да остави следи
и то в този живот.
Ала само дири оставя -
кални, подмолни, мръснишки...
И когато
някой хвърля камъни
в твойта градина,
добре е да мислиш,
че то е, защото
подготвя леговището
за злото.
А какво по-добро от това?!






Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mariani - Добро утро!
15.05.2009 08:53
Вярно е - влачи се злото, търси как да нападне в гръб доброто. Понякога успява, друг път не, но не се отказва...Хубав ден и поздравления за стиха!
цитирай
2. feq - Добро и зло - най-вечната борба...
15.05.2009 09:05
Живеят заедно в нас и по света,
като сиамските близнаци
ей тъй, откакто свят светува...
ако доброто днес победи,
то утре непременно ще е злото.
Един безкраен кръговрат
и люшкане -
напред - назад...
заради самото ЕГО!

И няма победител
има само наранени...
цитирай
3. palisandar - - Има ли мярка за добро, съседе То...
15.05.2009 09:51
- Има ли мярка за добро, съседе Топалов -питам, гледайки към поветицата в райграса.
- Само за зло, съседке- поклаща глава съседа Топалов и все така енергично кастри бухналите встрани от останалите клонки на орловия нокът.
цитирай
4. vanya70 - Допада ми финалът!!!!!
15.05.2009 10:26
"И когато
някой хвърля камъни
в твойта градина,
добре е да мислиш,
че то е, защото
подготвя леговището
за злото.
А какво по-добро от това?!"

Това се казва позитивно мислене!!! Необходимо е!!!

В мойта градина щом злото заспи
в леглото под камъни, целещи мене,
от камъните ще си направя скали.
И вечно под тях нека злото да дреме!


Искрени поздрави за това стихотворение!
цитирай
5. cinderellathespy - Колко актуално ми звучи....
15.05.2009 10:38
...предвид проблемите, които решавам в момента и с които се боря повече от година вече....
Висоцки го обожавам!-:)
Поздрави!-:)
цитирай
6. sparhawk - чудесен
15.05.2009 11:08
стих. Поздравления!
цитирай
7. henzelski - Докато се наканя
15.05.2009 11:52
да ти кажа: Добро утро, Мariani, и то стана време за Добър ден...;))
Вярно е...
цитирай
8. henzelski - Раните
15.05.2009 11:57
заздравяват, ама нали помниш приказката за мечката и дърваря, Фея... Дървари, дал господ по нашите земи!
цитирай
9. henzelski - "Човекът
15.05.2009 12:05
е мярка за всички неща", гласи девизът на Ренесанса, Рalisandar. Лошото е, когато някой си помисли, че единствен той е човекът. А когато и започне да се изживява като такъв, лошото прераства в зло.
цитирай
10. анонимен - Жак Превер е "шетал" с ...
15.05.2009 12:07
Жак Превер е "шетал" с музата ти ;)

Добре си се разочаровал, за да те има пак при нас! :)p
цитирай
11. henzelski - Хареса ми
15.05.2009 12:10
твоя куплет, Ваня! Позитивното мислене в него е значително повече, отколкото при мен...;))
Поздрави!
цитирай
12. henzelski - Само внимавай
15.05.2009 12:14
проблемите да не те преборят, Сinderellathespy, зер, те имат тоя адет...;))
цитирай
13. henzelski - Благодаря ти,
15.05.2009 12:17
Sparhawk! Поздрави и на теб!
цитирай
14. feq - Да, Хензел, зная тази приказка за Лошата дума,
15.05.2009 12:17
даже я имам в блога си. Винаги я припомням и на моите ученици. Дърварите станаха много, а мечките вече са защитени животни...

И няма нищо по-добро,
за отвърнеш на злото - с ДОБРО!!!

Ще копирам приказката тук, ако позволяваш:

Един дървар като сякъл дърва в гората, дочул в храстите някакво шумолене. Надникнал и видял, че в храстите се е заплело едно малко мече и жално скимти.
Дърварят разсякъл клонаците, отворил път, мечето се измъкнало и затичало към дома си.
Майката мечка научила за стореното добро, отишла при човека и му казала:
- Добри човече, ти направи голяма добрина на мен и на мечето ми. Хайде да се сприятелим!
- Добре, съгласен съм, няма нищо по-ценно от приятелството.
Тогава мечката се спуснала, прегърнала човека и го целунала. Като го пуснала, човекът се изтрил с опакото на ръката и измърморил:
- Ама, че лошо миришат устните на мечките!
Мечката чула тия думи, заболяло я много и рекла на човека:
- Вземи брадвата и ме удари с нея по гърба! Ако не го направиш, ще те изям!
Дърварят се помаял, помаял, вдигнал брадвата си, ударил мечката по гърба и й отворил рана. Завила тя от болка и избягала към гората.
Дълго време дърварят не я срещал.
Минали няколко години и ето, че един ден те се срещнали в гората.
- Как си, Мецо? Жива ли си, здрава ли си?
- Намери раната, дето ми направи с брадвата на гърба.
Навела се мечката, поровил дърварят в козината и не намерил рана.
- Да, раната вече зарасна и аз я забравих, но лошите думи, че ми миришела устата, не съм забравила. И никога няма да ги забравя.
цитирай
15. henzelski - Че аз
15.05.2009 12:23
не съм мърдал от тук, Анонимен! Просто по-рядко публикувам, както може да се види, ако се поровиш в блога ми. Един вид, не съм плодовит...;)))
А ранният Жак Превер е сред поетите, които най-често чета и препрочитам.
цитирай
16. henzelski - Редно беше
15.05.2009 12:29
да я публикуваш тук тази приказка, Фея, защото е актуална навсякъде и по всяко време. А така също и за един друг сайт, нали? ;))
Срещу дърварите обаче няма ефикасна защита, Фея! Точно както и срещу простотията...
цитирай
17. feq - "А какво по-добро от това?!"...
15.05.2009 17:02
Животът ни е ПРОБА - ГРЕШКА.
Само, че някои хора не признават ГРЕШКИТЕ СИ, величаят се сами и падат все по-ниско...

А какво по-лошо от това:
- да спекулираш със здравето - своето и на другите;
- да печелиш доверие с евтини сърце-раздирателни истории ;
- да съдиш другите, без да признаваш собствените си грешки;
- да си измисляш сам врагове и да воюваш с призраци...
и още много неща,
за да се храни ЕГОТО...
няма по-лошо от това!!!
цитирай
18. net - хей, здравей страхотно е! Ще си го ...
15.05.2009 20:12
хей, здравей страхотно е!
Ще си го копна някъде, като "символ верую"
цитирай
19. cornflower - много силен стих..
15.05.2009 20:48
много силен стих..
цитирай
20. enjoy6 - Ауууу, страшничко си е,
15.05.2009 21:00
злото направо е оживяло в стиха ти!
В случая най-добрата защита е стената, която си изграждам и не го допускам дори на една ръка разстояние:)
цитирай
21. darkenedangel - Не могат и влечугите да хвръкнат...
15.05.2009 21:11
но от тяхната отрова -
стича се по устните червена струя от стрелата ...
Прекрасен стих, много силно казано ...

:)


цитирай
22. yuliya2006 - Не можеш срещу злото да вървиш, то ...
15.05.2009 21:54
Не можеш срещу злото да вървиш,
то мощно е, силно - торнадо.
Завихря във вихър до небето
и след него сякаш е потоп.

Не можеш срещу злото да вървиш,
ти път търси и го заобиколи .
Спаси се от разруха, от печал
и ще оцелееш, жив ще бъдеш.

Не можеш срещу злото да вървиш
ако в сблъсък го докоснеш.
Ти същия кат него зъл ще станеш,
ще се претопиш - сталинска стомана

12.05.2008
ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
23. анонимен - Скъпи ми , Хензелски !
15.05.2009 22:09
Най- голямото зло е в блог.бг ! Днес са ми изтрили всички видеоматериали , нещастните , дето се пъчат до теб на първа и акъл дават и те обсъждат ! Предполагам,че е същата която ти изтри постинга при турбо4 ,а аз в коментар се изказах точно за същността и ,като администратор и сега съм и на мушката ! И тук ще го кажа ,моля за извинение читателите ,но до гуша ми дойде от нещастни курвенски номера на администраторки без акъл ,които си изкарват простотията на блогерите ! Сбогом ти !
цитирай
24. анонимен - Лидис, аз пък си мисля че ти си на ти с ...
15.05.2009 22:17
Лидис, аз пък си мисля че ти си на ти с администраторите тук...защо ли мисля това ааааа
цитирай
25. iliada - Краси !!:(
15.05.2009 22:19
Ми то май вече има камък в градината ти-ти как мислиш?:(
Слушай какво ми казват понякога за успокоение в къщи
" Никой не брули ялово дърво"-
така ,че не се натъжавай
и напред продължавай!
Хей ,ако аз съм метнала ,
някой камък по погрешка,
разчисти го бързо
без насмешка!:)
цитирай
26. rummi - :-) ако ти хвърлят камъни в градината,
15.05.2009 23:07
ползвай ги за строителен материал. аз така правя.
:-)))
цитирай
27. tili - Да, такива хубави зидове
16.05.2009 00:13
стават от камък и като му боднеш малко здравец против уроки - никакво зло не може да те достигне.
Поезията си е поезия и като извира - нищо не може да се направи! Лека нощ, Поете!
цитирай
28. henzelski - Фея,
16.05.2009 08:28
чувал съм много хора да казват: "Има и по-лошо...", както и нито един, който да е казал: "Има и по-добро...". Дали пък това не е единственият критерий за имане и нямане, кой да ти каже...
цитирай
29. henzelski - Ми
16.05.2009 08:31
копни си го някъде, Net, ама гледай да не го закопаеш...;))
цитирай
30. henzelski - Не е
16.05.2009 08:34
толкова важно, стихът да е силен, Люба, а да бъде верен или поне да звучи достоверно...;)
цитирай
31. henzelski - В случая
16.05.2009 08:45
то под стената ще се провре
и докат' Еnjoy6 разбере,
ще напрай хиляда поразии
и още толкоз простотии...;)
цитирай
32. henzelski - За отровата
16.05.2009 08:49
на влечугите бозайниците имат противоотрова, но пък нямат имунитет, Darkenedangel...;)
цитирай
33. henzelski - Благодаря ти
16.05.2009 08:52
за поетичния коментар, Джулия, но когато заобикаляш злото, то не те заобикаля. За съжаление!
цитирай
34. henzelski - Най-голямото зло
16.05.2009 09:31
си е в самите нас, Лидис! Ако ни нямаше, нито зло щеше да има, нито пък добро, защото в природата те не съществуват. Също както и в моя речник тотално липсват епитетите, с които ти не спираш да кичиш хора, които не познаваш. Прочетох твоя коментар в оня сайт. И ако се гордееш с него, халал ти вяра, Лидис, както казват по моя край!
Остани си със здраве, където и да си!
цитирай
35. henzelski - Анонимен,
16.05.2009 09:40
пък аз си мисля, че тукашните администратори нямат нищо общо с уронващото достойнството на потребителите администриране в един друг сайт...
цитирай
36. henzelski - Камъни в градината ми,
16.05.2009 09:50
дал господ, Илиана! Писна ми да се препъвам в тях и така ще е, докато не река да ги използвам за настилка тип "макадам", което ще рече "калдаръм" по нашенски...;))
Че те, твоите, камъни ли са, като дори за пясък малки идват...;)))
цитирай
37. анонимен - "Каквото повикало, такова се и обадило"
16.05.2009 09:52
Дилянчето се хили на следващото "слънце" :D.
цитирай
38. henzelski - Ще река
16.05.2009 09:57
да построя нещо с тях, Rummi, ама то пък караконджули ще се навъдят и пак същата работа, че даже и по-лоша биля...;)))
цитирай
39. henzelski - Бе,
16.05.2009 10:05
ако речеш зло да направиш някому, ни зид те спира, ни здравец помага, Tili!
Колкото до поезията, тя е нещо като отдушник в случая...;))
цитирай
40. henzelski - Много се забави, ВИП,
16.05.2009 10:15
домъчня ми за тебе, пък дори и като анонимко, какъвто най ти подхожда да бъдеш, че даже и да пребъдеш...;)
Ами то си личи как аз съм повикал и как ти си се обадил, ВИП. Зер, и моето повикване, и твоето обаждане са на пангара, нали?!
цитирай
41. анонимен - Като да е троянска война
16.05.2009 10:48
между два разлигавени колоса стъпили на високопарен пиедестал .
Не съм турбоча, извини му се :Р
цитирай
42. glarus - Доброто доброто
16.05.2009 10:51
когато е добро е по- голямо от злото , колкото и да не изглежда така.... Доброто по - малко се измолява...
Знам че ме разбираш!
За Висоцки - мога да го слушам по всяко време.
Благодаря ти!
цитирай
43. henzelski - Къде
16.05.2009 11:11
съм казал, че си турбоча? Ти си ВИП, анонимко! И престани да нахалстваш, моля те, защото, нали си знаеш какво ще последва...
цитирай
44. henzelski - Разбирам те,
16.05.2009 11:13
Glarus, и ти благодаря за коментара!
цитирай
45. анонимен - "Ти си магьосник, моят магьосник си..."
16.05.2009 12:01
Заглавие на продължението - "Ореола на сваляча"
)))
Аре стига за днес нахалство, в почивките между свалките трий!
цитирай
46. slan4evausmivka - Хехе,много е добро!
16.05.2009 12:08
Всъщност,
само доброто върви,
а злото се влачи подире му,
за да остави следи
и то в този живот.
Ала само дири оставя -
кални, подмолни, мръснишки...


Това ми хареса наистина!Браво!Еми дано само се опитва злото да остави следи,ама да не успее! :D Хубав ден!
цитирай
47. henzelski - Виждам,
16.05.2009 13:02
че преди да изтриеш постинга ми, наизуст си го научил, ВИП...;)) Полезно е за свалките ти да си го повтаряш, а и току-виж поет си станал...;)) А що се отнася до мен, хората, с които общувам във виртуала на лични и на публични, могат да ти кажат що за сваляч съм аз, но ти съдиш за другите единствено по себе си...;))
цитирай
48. henzelski - За мен
16.05.2009 13:05
е удоволствие, че ти е харесало, та нали, ти си Slan4evausmivka...;)
Хубав да е денят и за теб!
цитирай
49. анонимен - Ok , сбогувахме се !
16.05.2009 15:22
Жалко ,че само заради един мой коментар от звучни епитети в блога на турбо4 ,които отправих не към теб , а към трето лице с цел да се застъпя за теб ! Не е трябвало . да се кося че някой те трие , а ти държиш на него ,Ок ! Сега се сбогувахме публично с 1:0 за третият ! Моята работа стана "Направи добро .........изяж ,,,,,, !" Ok ,kaкто кажеш оставам си тук , където съм .Ти го каза ,че държиш на мнението на "сурията" , дето се лигави с хвалби и красиви епитети и метафори ! Не съм от тия ! Нито бих им доставила удоволствието публично да скъсвам с Lidis "неинтелигентната" ! Мерси от такава "интелигентност" ,която диктува дори коментарите в блога и чуждите блогове !
цитирай
50. meiia - Какъв
16.05.2009 15:38
оптимист си само! Може би наистина е така на някакво ниво, по-високо, но знам, че злото е толкова по-брутално в проявлението си, колкото е по-далеч и по-ниско от доброто. А ние, хората, сме по средата разпнати.
Много хубаво си го казал, с нежност идваща от вярата.
цитирай
51. henzelski - Изумяваш ме,
16.05.2009 16:24
Лидис! Никакво застъпване за никого няма в твоя коментар, а само злоба, изразена с нападки, хули и обидни квалификации към човек, когото не познаваш. На всичкото отгоре накрая благодариш за откровението на автора, който злобно интригантства по мой адрес, като така се "застъпваш" за мен?! Твоята работа стана: "Направи зло, представяйки го за добро!" Колко трогателно, Лидис!
Що се отнася до постинга ми, ако охуленият от тебе човек го е изтрил, би трябвало да е сторил това с помощта на телепатията. Защото напусна оня сайт доста преди изтриването. Но пък този, комуто благодариш за откровението, остана, Лидис...
В блога си приемам както позитивните, така и негативните мнения и ти сама можеш да се увериш в това. Тук се лигавят само някои от анонимно коментиращите и в това също можеш сама да се увериш. А интелигентността, Лидис, има много измерения. За разлика от простотията, която има само едно.
Хубав ден ти пожелавам!

цитирай
52. henzelski - И злото,
16.05.2009 16:50
и доброто все от нас си идат, Мeiia...;)

"Човек е сам
върху сърцето на земята,
пронизан от едничък
слънчев лъч.
И неусетно пада вечерта...

Салваторе КУАЗИМОДО
цитирай
53. kuracpalac - Много хубаво казано Приятелю!
16.05.2009 17:02
"Интелигентността има много измерения.За разлика от простотията, която има само едно."

Поздрави!
цитирай
54. henzelski - Ми
16.05.2009 17:19
таман така си е и ти отлично го знаеш, Друже! "Не питай старило, а патило", нали...;)
цитирай
55. kuracpalac - Прав си...
16.05.2009 17:27
...между другото, "халал ти вяра" се казва и по моя край, но най често в позитивен контекст.

Поздрав!
цитирай
56. henzelski - По нашия край
16.05.2009 17:41
"Халал ти вяра!" означава "Простено да ти е!", но има и известен ироничен оттенък като отглас на "От мен да мине"...;) Все пак става дума за габровския край, друже...;)))
цитирай
57. nikita6864 - ей, хензел,
17.05.2009 15:49
само ще припомня в един мой постинг, от преди месец почти, какво написах:

"Хензел(ски) по всяка вероятност ще бъде баннат от админа, защото е по-добър поет от туби4а и го засенчва"...
цитирай
58. iliada - Краси!:)
17.05.2009 16:44
Имам грях -
чак сега намерих сили ,
с тез редове и признах
в градината ти прекрасна
нагъл трън съзрях!
Знам - не си го посадил ти,
даже не си и го познал!
Той от далеко е долетял,
и се е вкоренил без жал.
Признавам и това ,
видях го и пламна в мене гняв
,само миг и пожелах-бодливица
с камъни да покося,
но пожалих твоите цветя
та не съм ти хвърляла досега
камъни във твоята леха!:))))))))
цитирай
59. henzelski - Никита,
18.05.2009 10:24
ако го засенчвам, то е само защото съм по-висок от него, а и си отговарям на фамилията...;)
Проблемът е другаде. Че когато аз съвсем основателно публично протестирам по повод нарушаването правата ми на потребител, собственикът на сайта TurboRein.bg също публично ме обижда, злобно интригантства и клевети, разпространявайки невярна информация, което е подсъдно. Нещо, което администрацията на нито един сайт не прави по отношение на потребителите. "Пази боже, сляпо да прогледа!", Никита...
цитирай
60. henzelski - Илиана,
18.05.2009 10:26
трънът е магарешки...;)))
цитирай
61. nikita6864 - какво проглеждане бе хензел,
18.05.2009 12:07
оня тип винаги е бил заслепен само и единствено от себе си.

да му ... и човешки взаимотношения!
цитирай
62. henzelski - Заслепението
18.05.2009 13:38
е също вид проглеждане, Никита. В себе си...;)))
цитирай
63. net - :) я се усмихни!
19.05.2009 21:07
Свясните хора са малко, но все пак ги има!
Нека ноща бъде изпълнена с омая!
Поздрави!
Слънчев и усмихнат ден ти желая!
цитирай
64. henzelski - ;) Ето, Net!
20.05.2009 07:20
И докато се усмихвам, си мисля, че свестните хора са много повече от малко. Светът е пълен със свестни хора и аз продължавам да мисля,че познавам повечето от тях...;)
Хубав ден и от мен!
цитирай
65. henzelski - Благодаря
13.07.2009 07:53
за смислените ти коментари, Анонимен, но тъй като аз съм прост човек и нищо не разбрах от тях, взех, че ги изтрих.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: henzelski
Категория: Изкуство
Прочетен: 4424249
Постинги: 392
Коментари: 17661
Гласове: 74434
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930