Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2009 07:13 - По повод...
Автор: henzelski Категория: Изкуство   
Прочетен: 14334 Коментари: 77 Гласове:
1



Когато се оглеждаш
в нечии очи,
друг някой някъде
оглежда се
във твоите.
Така е нареден светът.
И ако виждаш
само себе си,
как тогава
ще забележиш
онзи някой някъде
и любовта...
Така сме наредени ние.
Да виждаме
единствено и само себе си
и всичко свое
в нечии очи.
И никой друг, и нищо друго.
Първопричината
за хаоса
във нас.



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. izvorche - Браво
08.01.2009 08:55
Филсофия на проблематизиращата се самоидентификация:)

Оглеждането си е твърде магьоснически акт. Добре си го уловил!
цитирай
2. henzelski - Добре че не сме
08.01.2009 09:22
в Средновековието, Izvorche! Иначе заради твоя коментар с този магьоснически акт, вече да съм изгорял на кладата...;)))
цитирай
3. анонимен - С думи лесно ти е да обричаш друг
08.01.2009 09:57
и да отричаш, колко отразено-изразен си в моите очи...анонимен хаос в твоята душа, дългогодишен.
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Много истинско
08.01.2009 10:09
Хубаво е да можем да гледаме и с очите на другите, но не всеки го може и иска, но само когато сме влюбени забравяме себе си и така ни се пада, нали?
Освен че забравяме себе си, забравяме и за света около нас, а има толкова неща които не заслужават да бъдат забравяни. Често си го повтарях за да излезна от тази клопка и да постигна хармония със себе си и света около мен, равновесието винаги е много крехко и трябват много усилия за да го поддържаме.
цитирай
5. henzelski - Ха, сега, де!
08.01.2009 10:16
Ти сигурно ме познаваш от раждането ми, Анонимен...;))) Ми като не се сещам кои бяха другите бебета в родилния дом, ко ши прайм?!
цитирай
6. henzelski - Де да знам
08.01.2009 10:20
така ли ни се пада, Кasnaprolet9999...;)))
А за усилията си права, но пък си заслужава, нали...;)
цитирай
7. анонимен - Ами вместо да отразяваш
08.01.2009 10:43
погледни зад и в, все там съм си, даже и отпреди да съм се родила...:))). Вярно, "публиката" е любопитна, а за теб кристално-прозрачно.
цитирай
8. basta - да, това е красиво! много даже! но ...
08.01.2009 11:17
да, това е красиво! много даже!
но аз пак...понеже си падам маааалко идеалист и моралист...(но не и шовинист:)))))))
ще кажа, че ако не успеем да се видим най-напред през своите очи...в смисъл да сме наясно с това, което имаме и виждаме в себе си...тогава другото остава непълно.
е, поне аз съм открила, че най-добре е да се почне отвътре навън, а не обратно. но много се отлклоних от това, за което ти пишеш.
пък то си е красиво, стихотворението ти!
(ти и ротация ще ме накарате де пропиша и аз така - хаха)

поздрави!
цитирай
9. eleonoraknyazheva - И никой
08.01.2009 13:15
доброволно
за слепец
не се признава...
Мда.
Звучиш ми като мъдра сова, Краси. ;)
С привет :
Сова 6/5 ;)


цитирай
10. henzelski - Аха,
08.01.2009 14:20
уточнихме граматическия род, Анонимна...;))
Аз не отразявам, само изразявам позиция, доколкото виждам, макар че малко кьор и гьонсурат си падам...;))) Че къде викаш да погледна? Зад и в какво? Обясни ми като на олигофрен, зер зор схващам, Анонимна! Ти да не си роднина на Ивайло Петров и заедно да сте писали "Преди да се родя и след това"...;)))
Ми то и ти си сред публиката, когато влизаш тук, а за мен, ти и всички като тебе, отбиващи се без никове в блога ми, сте само анонимни и нищо повече.
цитирай
11. henzelski - Не ме разочаровай,
08.01.2009 14:31
Вasta...;)) През своите очи се виждаме винаги...когато застанем пред огледалото. А ако се задържим повечко там, ще се видим и отвътре...в смисъл като на аутопсия. ;))) За да започнеш вглеждането отвътре-навън, ще трябва да се обърнеш наопаки и баста! ;)))
цитирай
12. henzelski - А с глад
08.01.2009 14:38
и бой дали ще си признае и колко му е да опитаме, Княгиньо...;)))
По-добре е да звуча като мъдър бухал, че е в мъжки род, пък и оперението по му е шаренко...;))
цитирай
13. анонимен - "така е нареден светът"
08.01.2009 14:42
да искаш, Краси да забравиш...
Реагираш ми като на досада, за публичното пространство - да, съм досада. За теб...не и спомен, бях и съм все още нищо-значеща, някоя..:)))
цитирай
14. henzelski - Реагирам,
08.01.2009 15:07
като към анонимна, която разпознавам точно толкова, колкото и всички други анонимни, тоест, никак. А това че се държиш свойски с мен, не означава абсолютно нищо, защото всеки тук може да се държи, както намери за добре. Разрешено е...;) И не ми досаждаш, напротив, уважавам всяко мнение в блога си, независимо дали е по темата или не.
И пак да кажа: За мен си само анонимна! Защото ти искаш да бъдеш такава и аз уважавам твоето желание. Както на всички други анонимни. Но не владея телепатията и нямам никаква представа кой кой е от вас. Сори!
цитирай
15. анонимен - По темата е, Краси
08.01.2009 15:17
с мъъъничко задълбаване, за "разкош" на коментарите. Затвърждаваме слепотата, но не охкаме...:))).
А и нямам твоята дарба с одухотворените рими, проза без ник, която обича.
цитирай
16. henzelski - Смятам,
08.01.2009 15:31
че бях достатъчно ясен, Анонимна! И нямам какво повече да ти кажа.
цитирай
17. basta - ах, много си прав, за обръщането ...
08.01.2009 15:37
ах, много си прав, за обръщането наопаки....ами аз, в интерес на истината...се обърнах, миналата година беше, ама така се обърнах наопаки, че свят ми се зави, а и дори за хората край мене...беше стресиращо обръщане...
но пък за мен е хубаво...защото намерих очите си. без очи сме зананикъде. и сега се радвам...че ги открих. това е, вярвам, първата стъпка, човек да открие очите си...после...следват още ..стъпка след стъпка...и така...животът върви...

поздрави за теб сега
и Любов да има
и успешен слънчев ден
нищо че е зима...

:)
цитирай
18. henzelski - А, забравих да ти кажа,
08.01.2009 16:02
Вasta, че когато се обръщаш наопаки, за да се вгледаш по-добре в себе си, редно е очите ти да останат налице, защото иначе ще придобиеш опака представа за себе си...;)))
Поздрави и за теб от мен!
цитирай
19. basta - :)))
08.01.2009 16:09
тук ме хвана!
верно е, че съм станала опака, и то много, опака на света...на стандартите, на догмите и калъпите...които са общоприети...
аз затова и се казвам баста! сиреч край (е, и фамилното ми и ме съвпада, та още по-добре :)):)

повечето не могат да ме търпят такава - опака...ама аз се не давам! :):)
хайде да не те натоварвам вече с моите опакости :)
цитирай
20. henzelski - Презимето
08.01.2009 16:55
и фамилното сигурно са Бастъркопчева Бастисвамева...;)))
Не се давай, Вasta!
цитирай
21. tini4 - Прекрасен и много, много верен стих, henzelski!
08.01.2009 17:13
И породи едно въпросче, дали от хаоса в нас... или от грандиозното ни его? :) Учудвщо е как сме "слепи" за нечия любов...
Поздрави! Докосващ, както винаги е твоят стил!
цитирай
22. basta - :)))
08.01.2009 17:23
Бастиянова!
но и това второто, което казваш, не звучи зле...пък и е достоверно - Бастисвамева :)))
благодаря и лека вечер!
цитирай
23. feq - Хензел,
08.01.2009 17:49
"Първопричината
за хаоса /е/
във нас."

Ако приемем, че всеки от нас е една малка загадъчна Вселена, /метафорично!/ - то би трябвало да има подреденост в душите ни...
би трябвало, защото във Вселената няма ХАОС!!!
цитирай
24. анонимен - Краси,
08.01.2009 18:04
"скоростта" на кадъра, рисунката на думите и прожекцията пред...съвместими ли са в "По повод..."
цитирай
25. eleonoraknyazheva - ОК,
08.01.2009 18:04
нека да е бухал.:) Родът в случая (за мен) не беше от значение. От оперение на грабливи птици не разбирам. На мен ми стига едно перо, за да пиша.;)
Покрай тази птича дискусия, се сетих за един виц, който се разказва с подчертан грузински акцент. ;)
В една зоологическа градина грузинец - екскурзовод обяснява на група за скалния орел пред клетката му: Вот этА высокогорнЫЙ птица Арел. Живет вИсокО в гАрАх. ПитАется пАдалью!ДЭвушка, Атайди, может тебя съесть!
:)
цитирай
26. eleonoraknyazheva - Опа!
08.01.2009 18:06
Само да уточня за публиката, че "падаль" означава "мърша". )))
цитирай
27. henzelski - Грандиозното
08.01.2009 18:20
ни его е грандиозна пречка да видим дори хаоса в нас, Тini4, камо ли нещо друго, камо ли някой друг...;))) Оттук-нататък нищо вече не е учудващо, нали...;)
Поздрави и на теб, Тini4!
цитирай
28. henzelski - Ще те прекръстим
08.01.2009 18:24
тука май! Ама мина денят на Йоан Кръстител, Вasta, тююю, язък...;)))
Лека вечер!
цитирай
29. compassion - Моето мнение По повод...
08.01.2009 18:24
Да виждаме единствено и само себе си

http://compassion.blog.bg/viewpost.php?id=237038
цитирай
30. henzelski - Фея,
08.01.2009 18:46
когато мога да мина и без "е", аз си го спестявам, както правят всичките ми съграждани...;)))
Е, то анатомично погледнато и в нас няма хаос, симетрично ни са разположени всички органи и отвътре и отвън. Така че зависи от гледната точка, Фея...;) Никаква подреденост няма в разположението на звездите, хаотично разпръснати в нощното небе, ако ги наблюдаваме от нашата си планета. Може би някъде във Вселената има място, откъдето се вижда схемата на подреждане и на галактиките, и на мъглявините, че и на черните дупки, но...;)
цитирай
31. henzelski - Не съм компетентен
08.01.2009 18:53
по този твой въпрос, Анонимен. Трябва да питаме някой фотограф или кинооператор, знам ли...;)
цитирай
32. henzelski - ;))))
08.01.2009 18:59
Ами така се получава, когато не се чуваме какво приказваме...;)))
Ама какво перо, Княгиньо? Вкъщи имам от паун и от щраус. Я, си помисли пак!
цитирай
33. henzelski - Тук се приема
08.01.2009 19:05
всяко мнение, Сompassion, но лично аз не чета "задължителни четива за всички блогъри"...;) Все пак ти благодаря за линка!
цитирай
34. compassion - Задължен си към самия себе си
08.01.2009 19:57
дадох ти огледало, нищо повече
цитирай
35. eleonoraknyazheva - Хъм,
08.01.2009 21:46
моето (перо) го намерих на една полянка, след като беше прелетяло ято унтимунтипунтифунчета и е едно такова ...Шарено Перо ;)
цитирай
36. ametist - хахаххахаа !!!
09.01.2009 00:50
Sorry, Банда , не мога да не се изкашлям !!!
Ма тук е много весело!!!!
Има една супер яка приказка на Андерсен " Кой може да се съмнява в това ? ",
та и при теб е така, от едно малко паднало перце цели пет кокошки излизат :)))
Постваш един стих, а после от коментарите може да се гепнат поне 4-5 идеи да нови,
хаххаа , вярвай ми смея се с глас, ма за твоя сметка, добре че не сме на кръчма,
че соленко ще ти я види накрая келнера ;)р
Нали се сещаш , че цалата тази букворедица е с най -добри намерения :)*
цитирай
37. анонимен - Очите - оптиката на душата,
09.01.2009 04:10
понякога от изкривени мисли пропускат фокуса да хванат, след време снимката красива сама се проявява...
обичаме се с тебе, Краси, макар по- горе точка да постави, а името ми, сър е като птичи трели...:)))
цитирай
38. henzelski - Извинявай,
09.01.2009 05:22
че ще те разочаровам, Сompassion, но не съм суетен. Нито пък има какво да си гледам в огледалото...;)))
цитирай
39. henzelski - Хм,
09.01.2009 05:25
няма по-шарено перо от пауновото, ама ти най-добре си знаеш, Княгиньо...;))
цитирай
40. henzelski - Май
09.01.2009 05:34
си правиш сметката без кръчмаря, Аmetist, че да не ти излезе крива, сакън да речам...;)))
С какво беше постлан пътят към Ада, Банда...;)
цитирай
41. henzelski - Както
09.01.2009 05:35
кажеш, Анонимна.
цитирай
42. tota - - По повод...
09.01.2009 06:59
Вечната истина аз търся тебе, ти търсиш друг. За това най-добре е взаимното оглеждане...тогава образите са красиви ...Поздрави за стиха! Хубав ден!
цитирай
43. henzelski - То,
09.01.2009 07:47
оглеждането, лесно, Тota, само си въртиш главата насам-натам като кон на празна ясла...;)) Вглеждането е зорно, вглежданетооооо!
Хубав да бъде и твоят ден, Тota!
цитирай
44. kasnaprolet9999 - Дали си струва усилията - не съм сигурна,
09.01.2009 09:42
приемам го като животоспасяваща необходимост.
Истината е че съм се чувствала най-щастлива, когато не съм била в равновесното положение, а в облаците, но там е пълно с илюзии, които често сами създаваме.
цитирай
45. palisandar - Вглеждане, съзиране, взиране и. . . ...
09.01.2009 09:48
Вглеждане, съзиране, взиране и ... безвремее, избутващо хаоса в ъглите. Хе ! ))))
цитирай
46. анонимен - минавайки от тук
09.01.2009 10:13
по пътя който си вървиме
реших целувка да ти подаря
такава съм плени ме./.....
цитирай
47. henzelski - Ще се радвам,
09.01.2009 10:39
ако съм те вдъхновил, Аnan...;)
цитирай
48. henzelski - Ами
09.01.2009 10:49
щом е необходимост, значи си струва, Кasnaprolet9999...;)
В един апокриф се твърди, че ангелите отглеждали в облаците илюзиите и ги дарявали на хората под формата на цветя. Вероятно защото те изтрайват толкова, колкото току-що откъснати цветя.
цитирай
49. henzelski - Безвремието,
09.01.2009 10:53
Рalisandar, е неделима част от хаоса. И за да въведе някакъв що-годе ред, човекът е измислил часовника...;))
цитирай
50. henzelski - Както
09.01.2009 10:54
кажеш, Анонимна.
цитирай
51. iliada - към отг.16
09.01.2009 16:19
Краси един афоризъм ако позволиш?

"Добрият писател се страхува ,че няма да бъде разбран ,лошият се опасява ,че ще бъде разбран"

Кротки .Е
Хубав стих както винаги!
Благодаря ти!
цитирай
52. eleonoraknyazheva - Краси,
09.01.2009 16:59
който не е понесъл поне малко паунска шаренийка в душицата си, или лъже или му предстои ;)
цитирай
53. henzelski - По повод
09.01.2009 19:37
твоя коментар, Илиана, предлагам една нашенска пословица: "Който го е страх от мечки да не ходи в гората." Прибавям и възклицанието на Аристофан: "Какви времена настанаха, всички пишат - никой не чете!"
;)))
цитирай
54. henzelski - Аз я понасям
09.01.2009 19:43
често, Елеонора, но не в душата, а с ръцете си. Просто отвреме-навреме събирам опадалите пера на пауните и ги понасям към стаята на шефа...;)))
цитирай
55. henzelski - Съботни
10.01.2009 06:55
поздрави и на теб, Deva! ;)
цитирай
56. iliada - Краси !!
10.01.2009 08:38
Много си прав!:))))))
цитирай
57. henzelski - Хубав
10.01.2009 08:56
съботен ден, Илиана!
цитирай
58. tera - Не разбрах !
10.01.2009 12:24
Когато се оглеждаш
в нечии очи,
друг някой някъде
оглежда се
във твоите.

Защо "някой някъде"? Ако се оглеждаш в очите му е точно срещу теб. Освен, ако не е в нета, но тогава се оглеждаш не в очите му, а в твоята илюзия за неговите очи ... :)
цитирай
59. rummi - дано да изглеждам красива в очите,
10.01.2009 13:05
в които се оглеждам. защото в очите ми хората изглеждат красиви.


цитирай
60. анонимен - очите са огледало
10.01.2009 14:30
на душите ни ,в тях можеш да видиш всичко и да го усетиш
цитирай
61. henzelski - Не си разбрала май,
10.01.2009 22:32
че не всичко в изкуството трябва да се разбира буквално, Тera! Буквалният прочит влиза в противоречие с образното мислене и сметките не излизат...;)))
"Когато пеперудата размаха крилца в единия край на земята, на другия край се раждат урагани." И е напълно възможно...;)
цитирай
62. henzelski - В очите на мъжете
10.01.2009 22:36
всяка жена е принцеса, Rummi! Но живеем в патриархален свят...
цитирай
63. henzelski - Ако можеш,
10.01.2009 22:37
Анонимен, ако можеш...;)
цитирай
64. анонимен - Лунният цвят на снега
10.01.2009 22:37
в пълнолунната вечер вън ми спомня една друга нощ, само че, пролетно-лятна, ухаеща на теб и очитети...
бяха с този светло-сребрист блясък като снега в момента на вън...
Краси, съжалявам, ако засягам някоя от блогерките, а и не само, около теб...обич сме си...не ти и напомням...дописами се и на...***
цитирай
65. henzelski - Както
10.01.2009 22:39
кажеш, Анонимна.
цитирай
66. анонимен - Добре, няма да създавам "конфронтация"
10.01.2009 23:03
повече в теб...аз ще продължа да те чувтвам като обич, а ти...не ти е ангажимент, карай според налягането на въздушните маси в теб...:)
Всичко си е на място...както кажеш, Краси.
цитирай
67. henzelski - Без
11.01.2009 01:47
коментар, Анонимна.
цитирай
68. анонимен - Да.....:)
11.01.2009 08:35
Човек се ражда сам.И търси непрекъснато себе си.А,признай,че това е доста трудно.....Защо да не се поогледаме в "чуждото" огледало,дакато "то" се оглежда в нашето.....:)....
Хаос?.....нормално е - стига да има някакви бушуващи мисли и усещания-----След него идва и спокойното море,в което можеш да се огледаш....:):):):):)
цитирай
69. enjoy6 - Хаоса изчезва
11.01.2009 11:01
мигновено, когато намериш очите си оглеждайки се не в нечии, а в точните очи!
Но, това е трудно и в повечето случаи сме или късогледи или далекогледи!:)
цитирай
70. henzelski - При положение
11.01.2009 12:00
че живееш със себе си през целия си живот, признавам, голям зор е да се намериш, Пипилота...;))) Шегувам се! Всъщност, намирането става точно в чуждите очи, тъй като неслучайно е казано: "Отстрани се вижда по-добре", а и ние виждаме най-трудно собствените си недостатъци.
цитирай
71. henzelski - О, да,
11.01.2009 12:47
Енджей! Но и най-точните очи също са нечии, нали...;))
цитирай
72. tera - Напротив, всичко разбрах :)
11.01.2009 17:59
По-скоро те иронизирах, че се беше хванал за две приказки при мене и спорихме два дена. А това важи не само за изкуството:
"Буквалният прочит влиза в противоречие с образното мислене и сметките не излизат...;)))
"Когато пеперудата размаха крилца в единия край на земята, на другия край се раждат урагани." И е напълно възможно...;)"

Сам си отговаряш ... :)
цитирай
73. henzelski - Когато започна
12.01.2009 08:50
сам да си отговарям, това ще означава, че санитарите са ми нахлузили усмирителната риза и ме влачат към линейката, която ще ме отведе в един по-добър свят, където всеки е сам за себе си, а всички заедно - под лекарско наблюдение...;))) Смея да те уверя, че не съм я докарал до там, де обикновено ни докарват в ритъма на песента: "Носят ме, мамо, влачат ме" и предварително инжектирани за всеки случай. А в настоящия случай, Тera, аз съм си у дома и даже на домашно лечение не съм, понеже се намирам в добро здраве, поне докато все още не са ме намерили санитарите...;)))
Моля да бъда извинен за невежеството си, но когато започваш коментара си под номер 60 с "Не разбрах!" и го завършваш с изразяване на собствена позиция, аз не съзирам тук никаква ирония. Дори помен няма от нея, както добре се вижда. А що се отнася до намека ти, че влизаш да коментираш в моя блог с намерението да ме иронизираш, заради коментарите ми при теб, извинявай още веднъж, ама това е много инфантилно като подход. Още повече че целият твой постинг е базиран точно върху тези, споменати от теб по-горе "две приказки": кауза и пари. Даже в заглавието ти я има едната "приказка"...;)
Никъде не съм казал, че цитираните от тебе мои думи важат само за изкуството. Но преди всичко и най-вече...
И един чисто приятелски съвет, Тera, ще си позволя накрая. Когато коментираш или отговаряш на коментари, не повтаряй папагалски чуждите думи, ползвай свои. С "Чужда пита помен да правиш" в подобни случаи е крайно неуместно. А и досадно. Защото като те чета под номер 74, все едно чета себе си. Това вече съм ти го казал на теб, а ти нищо не си отвърнала, превръщайки се в ехо на моето слово...;)
Ако си стигнала дотук, благодаря ти за вниманието и за времето, което ми отдели, Тera!
И от мен да го знаеш: Разбирането, както и неразбирането, са неделима част от общуването помежду ни.
цитирай
74. tera - Спокойно, не се ядосвай :)
12.01.2009 17:14
Пошегувах се, use your sense of humour ... :) :)
цитирай
75. henzelski - Че аз
12.01.2009 17:34
ядосвам ли се, Тera? Ядосаните трият коментари...;)
Преведи ми, моля те, чуждоземския израз, че в часовете по английски имах две задължения: основно, да поливам фикуса и допълнително, да науча говоримо числата от 1 до 10. За два семестъра фикусът порасна с 12 сантиметра, аз стигнах до 5, а госпожа Чамурлийска ми писа четворка...;)))
цитирай
76. dessykg - Не знам по какъв повод
12.01.2009 21:26
е написан този стих. Така и не разбрах след 77 коментара.
Аз също коментирах, но явно е било по времето на размириците в този блог и моя коментар изчезна. Няма да го повтарям, щото работите са отишли доста на далеч, но държа да ти кажа, че адски се забавлявам четейки коментарите на другите, а особено твоите :)))))
Особено 77. Оценявам го по достойнство, можеш да се грижиш за цвете - значи можеш да се грижиш и за други неща ;), успял си с малко усилие да постигнеш завидни резултати - все пак не познавам друг човек за броене до 5 да са му писали четворка хахахахааааааа (с изключение на мен, но в моя случай беше обратно, толкова много знаех, че ме помолиха да не смущавам часовете и ме освободиха за да не ми е досадно)
С една дума: Поздравления! :)
цитирай
77. henzelski - Ми тя,
12.01.2009 21:34
Чамурлийска, по-малко от 4 не пишеше, но в моя случай аха-аха да изневери на принципите си, Деска...;)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: henzelski
Категория: Изкуство
Прочетен: 4426660
Постинги: 392
Коментари: 17661
Гласове: 74434
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930