Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2008 09:34 - Акт
Автор: henzelski Категория: Изкуство   
Прочетен: 6919 Коментари: 42 Гласове:
1



За миг един
или за вечност цяла
богоподобната
природа е изваяла
едно-единствено
съвършенство
и то е голото ти тяло.
Когато
мътните потоци
на страстта
преливат в улеите
между формите
заоблени,
извиват по извивките
и вият диво
със първобитно-мил
копнеж...и изведнъж
се укротят,
това е знак,
че твоята душа
огледала се е във тях.
За да се питам
цял живот,
дали е тялото ти голо
единственото
съвършенство...



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zero - :)))
31.12.2008 10:02
Единствено е Светло съвършенство, единствено е "тялото ти голо"...Усмихнат ден Краси.
цитирай
2. henzelski - Усмихнат
31.12.2008 10:04
и за теб, Али!
цитирай
3. compassion - Весело посрещане на нова година, henzelski!
31.12.2008 10:15
Много хубав стих, но най-хубавия предстои да прочетем през новата година. Ти си творец с ум и сърце и значи се развиваш....многообещаващо е.
Радвам се, че те срещнах в блога. Бъди!
С обич, Руми
цитирай
4. henzelski - Всички
31.12.2008 10:25
обичаме да бъдем хвалени, Руми...;)))
Весело посрещане и за теб!
цитирай
5. анонимен - а пък аз ще кажа - има и много други ...
31.12.2008 10:43
а пък аз ще кажа - има и много други съвършенства...дори по-големи съвършенства...
понеже тялото на любимата ти няма да е така съвършено след известно време..красотата е полъх, нали така се казваше в Библията...
но има и по-трайни неща, поне според мен...
и по-трайни съвършенства...
дано любимата ти да е изпълнена с вътрешна красота, че тя е по-трайна, макар че и тя бива лесно изгубвана...в днешно време...
опази любовта си, човеко!
не позволявай да умре!
хубави празници!
цитирай
6. henzelski - Аз пък да кажа,
31.12.2008 11:07
че тялото и е "записано" в мен и докато ме има, то ще си остане съвършено и след известно или неизвестно време...;) А ако красотата е полъх, то той е умножен многократно, защото всеки човек носи у себе си по нещо красиво и то полъхва всеки миг около нас и в нас, и така ще е до края на света, ако има край. Това пише в Книгата на любовта...;)
Красиви празници за теб, Queenie!
цитирай
7. анонимен - прав си, да, аз не съм се изразила ...
31.12.2008 11:42
прав си, да, аз не съм се изразила съвсем правилно...имах предвид, че според мен по-важна е вътрешната красота, пък и тя е по-трайна, от физическата...а е вярно, че всеки носи в себе си нещо красиво...и точно то си заслужава...да бъде открито и ценено...
и най-напред да се научим да ценим себе си, за да можем да ценим и човека до нас, а и всеки човек край нас...и аз съм ЗА ЛЮБОВТА!
поздравявам те!
p.s. това, което ме дразни, е когато мъжете почнат да се прехласват по външната красота на една жена, а не виждат вътрешната...и само секс им е в главата...много ме е яд когато гледат по този начин на жените! затова така остричко ти писах. но ти явно имаш предвид и вътрешната красота, а не само някаква плътска похот! допускам, че не съм те разбрала правилно, извинявам се.
пък и си е твоя работа как възприемаш жените, твой избор! всеки има право за избор!

приятелски поздрав изпращам сега
пожелавам ти да се радваш на любовта!
:)
цитирай
8. glarus - poet i hudojnik
31.12.2008 11:47
s dumi i 4uvstvo izlq tova suvur6enstvo koeto hudojnicite cql jivot ulavqt v kartini!
Krasivo!
Krasiva i pulna sus suvur6enstvo Godina!
цитирай
9. voinov50 - Голи сме дошли...голи ще си отидем...,
31.12.2008 11:53
но през цялото това време, шествува духът...
НЕКА ДА ОТДАДЕМ ДЪЛЖИМОТо НА ДУХА!
Весела новогодишна нощ и щастлива и успешна 2009 година!!!
цитирай
10. henzelski - И аз
31.12.2008 12:22
те поздравявам, Deva! ;))
Да се множат неповторимите мигове за теб през Новата година!
цитирай
11. henzelski - Тук не става дума
31.12.2008 12:38
за сравнение между външната и вътрешната красота, Queenie. Убеден съм, че знаеш какво е "актова живопис" или "актови снимки", примерно, и защо заглавието на стихотворението ми е "Акт".
Не виждам нищо лошо в това мъжете да се прехласват по визията на жената, "захлас" не е мръсна дума...;) Така или иначе те ще живеят не с външната, а с вътрешната красота и повярвай ми, много са мъжете, които знаят това, макар че трудно ще си го признаят...;)) И в това отношение те нямат никакъв избор!
цитирай
12. henzelski - То на думи
31.12.2008 12:42
всеки може да го докара, докъдето си иска, Glarus...;)))
Благодаря ти за коментара и весело посрещане на Новата година пожелавам за теб!
цитирай
13. henzelski - Отдаваме му,
31.12.2008 12:45
разбира се, Voinov50, не си ли личи в края на стихотворението...;))
Щастлива да е Новата година за теб!
цитирай
14. анонимен - не разбирам от актова живопис. з...
31.12.2008 13:58
не разбирам от актова живопис. захлас не е мръсна дума, прав си! обаче не ми се вярва че са много мъжете, които живеят с вътрешната красота, забелязвам, че повечето търсят само плътската. може пък моето впечатление да е погрешно. а какво означава, че нямат никакъв избор- не го разбрах това. и съжалявам, ако съм ти досадила.
а, между другото, вчера попаднах на едни "актови снимки' тук, в блога...не ми хареса. защото не мисля, че една жена е редно да се разголва пред чужди погледи...а само пред любимия! това е, което ме отвращава...в масовата ни култура...и не ми харесва, когато мъжете гледат на жените като на сексуални обекти...(не казвам, че ти гледаш така, говоря по принцип) ...хайде повече няма да казвам, за да не дразня някого.
цитирай
15. анонимен - bizcocho
31.12.2008 17:22
Омайна еротико,напЪлни душата ми с нежност!!!
Танцуваща нежност да е вечерта ти,Краси!:)
Добре,че си го имам твоят блог в адреси,та да мога да надникна при теб и когато не успявам да влезна в блога си:)))
цитирай
16. анонимен - Осветлението към фотоса :)
31.12.2008 17:50
обичам те><желая те - твоя съм!
цитирай
17. henzelski - Отсъствието
01.01.2009 13:14
на избор в случая означава, че мъжете няма начин да живеят с визията на жената, с това как тя изглежда, а с нея като човек, Queenie, тоест, с вътрешната и красота...;) Искат или не искат - това е положението! Едно е търсенето, а съвсем друго съвместния живот. В популярния френски израз "Шерше ла фам" / Търси жената / се има предвид точно това, което още веднъж се доказва, че французите ги разбират тези работи, затова са и на последно място по брой на разводите...;))
Под "актови снимки" имам предвид произведенията на художествената фотография, която е вид изкуство. Също както и живописта. А "актова живопис" означава рисунка на голо тяло. Стиховете, картините, снимките са творби на изкуството, Queenie, а то не е отражение на реалната действителност, където ти не намираш, че "една жена е редно да се разголва пред чужди погледи". Изкуството и реалността са две различни неща, Queenie...;) А това, което те отвращава в "масовата култура" е плод на...Ренесанса, който пък възкресява античната култура. Така че "актовете" не са от вчера, Queenie...;))) Но пък ти гарантирам, че по времето на разцвета на Светата инквизиция нищо такова е нямало. Дали пък да не възкресим Великият Инквизитор Томас Торквемада, за да укроти страстите, Queenie...;)))
Хайде, стига съм сказвал, че току-виж наистина възкръснал уродливият испанец!
цитирай
18. tini4 - За много години, henzelski! :)
01.01.2009 13:23
Здраве и вдъхновение...
Честита Новата 2009 :)))
цитирай
19. henzelski - Какво толкова
01.01.2009 16:52
му е странното на стиха, Deva, не разбрах...;))) В днешната постмодернистична поезия често се възкресяват постулатите на символизма и сюрреализма. С други думи, "Нищо ново под слънцето. Всичко е добре забравено старо." / Еклезиаст /
цитирай
20. henzelski - През отминалата година
01.01.2009 16:57
ти имаше много проблеми, Жени, включително и с Интернета. Пожелавам ти от днес нататък да са значително по-малко, че даже и хич да ги нямаш!
цитирай
21. henzelski - Всички,
01.01.2009 17:09
които влизат в блога ми и коментират, вероятно обичат да четат моите писанки и ти също, Анонимна. Обаче искам да те уверя, че невинаги лирическите ми герои имат нещо общо с моята скромна личност...;)) Но пък от тяхно име ти благодаря за коментара!
цитирай
22. henzelski - За много
01.01.2009 17:13
години, Tini4, и честита да бъдеш през цялата 2009-а година!
цитирай
23. cornflower - Честита Нова Година!
01.01.2009 17:55
Пожелавам ти вдъхновение и много нови стихове!
цитирай
24. bovari - "henzelski"- като венец на природата, нали това е значението?;)
01.01.2009 21:37
Нещо красиво, нещо НАД природата ни, са стиховете Ви, Поете!
Честит бъдете през Новата 2009г.!;)
цитирай
25. ametist - Честита Нова Година , Henzel ! ')*
01.01.2009 22:36
Не бих се осмелила да коментирам, благодаря, за това което прочетох.
Изваяно е !

http://www.youtube.com/watch?v=669JgdXu-u0
цитирай
26. henzelski - А аз ти пожелавам
02.01.2009 05:43
здраве, късмет и любов, Сornflower! И за много години...;)
цитирай
27. henzelski - Тук
02.01.2009 05:52
всички си говорим на "ти", Вovari, така че недей да бъдеш толкова официална, моля те, притесняваш ме...;)) Пък и теб никъде не съм видял да те наричат мадам Бовари, Ели...;)
Хензелски е действащият ник на Хензел със забравената парола и нищо повече. А венецът на природата е Homo Sapiens.
За много години, Ели!
цитирай
28. henzelski - Е,
02.01.2009 05:55
все пак си коментирала, о, срамежлива Аmetist...;)))
За много години, банда!
цитирай
29. ametist - хахаха !!!
02.01.2009 13:10
Банда, аз и срамежлива.... несъвместимо е !
Една дума понякога казва доста повече от проточен и олекнал от съдържание коментар ;)р

цитирай
30. henzelski - Е,
03.01.2009 08:15
поне като малка, може съвместимо да е било и да ти се отразява отвреме-навреме, Аmetist...;)))
цитирай
31. rotazia - Поете , любовна нова година от rotazia !
05.01.2009 17:54
Земята ако ще да се разтвори ,
в мига , във който ще притихнем...
цитирай
32. henzelski - Нова
05.01.2009 18:25
година минава,
любовта си остава.
За много години, Rotazia!
цитирай
33. rotazia - Все същата си остава тая пуста лю...
06.01.2009 06:12
Все същата си остава тая пуста любов ,но пак става да я описваме , нали , поете , много здраве от мен !
цитирай
34. henzelski - От здраве
06.01.2009 10:40
да се не отърваш, Стела!
цитирай
35. palisandar - Вишнев цвят. Дъх на перуники. Ав...
06.01.2009 18:57
Вишнев цвят.
Дъх на перуники.
Авлига.
))))
цитирай
36. henzelski - Рalisandar,
07.01.2009 08:57
хайку?...;)
цитирай
37. анонимен - ;)
07.01.2009 10:43
В коментарите си.........
........че тялото и е "записано" в мен и докато ме има, то ще си остане съвършено и след известно или неизвестно време...;)
Опасност от влюбване - не в лирическия герой, а в този, който го описва!
цитирай
38. henzelski - Когато
07.01.2009 14:17
коментарите пряко визират публикувания текст, както е в случая, авторът отговаря вместо лирическия герой, тъй като той го е създал и все още не е умрял...;)) Извън коментарите обаче, авторът и "лирическият говорител", както нарича героя проф. Никола Георгиев, са два различни субекта. Така че опасността от влюбване е твърде имагинерна, Анонимен...;)
цитирай
39. анонимен - Краси, не
07.01.2009 17:09
отричай видимото...това, което виждат всички от поста който си написал...така е по - леко, без да е лесно...Но има финес и чар. Поздрави от мен!
цитирай
40. henzelski - Не отричам
07.01.2009 17:26
нито видимото, нито невидимото, Анонимен. Не съм отрицател. По-горе просто обясних разликата...;) А онова, което се вижда на пръв поглед, невинаги е това, което е всъщност. / Лукиан /
цитирай
41. diletant - Красиво!
15.01.2009 15:28
Красиво!
цитирай
42. henzelski - Благодаря ти
15.01.2009 17:49
за усещането, Diletant...;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: henzelski
Категория: Изкуство
Прочетен: 4426805
Постинги: 392
Коментари: 17661
Гласове: 74434
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930